Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Най-ниските цени "победиха" за столичните билбордове

3 коментара

За осем от десетте позиции за ползването на билбордове в София конкурсната комисия е предпочела офертите с най-ниска наемна цена, защото предложената цена не е била определяща за избора на фирмите, които ще поставят реклами на съоръженията. Най-много точки са дават и за историческо присъствие на дружествата на пазара, за мениджърския им опит и за начина, по който ще експлоатират и поддържат билбордовете.

Тъй като класирането бе подписано с особено мнение от двама от членовете на тръжната комисия, кметът Йорданка Фандъкова отказа да го подпише и върна решението до постигането на единно мнение, съобщиха от пресцентъра на общината.

 

Панайот Бончев, общински съветник от БСП и член на конкурсната комисия, е подписал класирането с особено мнение. Пред Mediapool той коментира, че с избора на най-ниските ценови оферти общината ще губи годишно около 1.5 млн. лв. и на практика интересът на столичани не е защитен по никакъв начин.

 

“Недопустимо е да не бъде защитен общественият интерес, след като хората са ни гласували доверие. Това е причината да не подкрепя класирането и да подпиша резултатите с особено мнение”, допълни той.

 

Другият с особено мнение в 9-членното жури е Евгени Радев, началник-сектор “Реклама” в Столичната община. Той отказа коментар по въпроса.

 

Заради отказа на Фанадъкова да подпише класирането агонията с външната реклама на София ще продължи. Ефектът за столичани е по-малко приходи в общинския бюджет за сметка на собствениците на билбордове. В момента основните играчи на пазара са рекламният бос Красимир Гергов и журналистката Диляна Грозданова.

 

Конкурсът за външната реклама на София се точи от края на 2010 г., след като преди това близо две години продължи съдебната сага по обжалване на новата наредба за рекламата.

 

В конкурса участваха 28 фирми, които се борят за наемането на малко над 1100 позиции през следващите десет години. Петнайсет бяха кандидатите за десетте пакета за елементите до 12 кв. м (билбордове), а 13 - за тези до 4 кв. м – така нар. малки рекламни елементи.

 

Фирмите са внесли гаранции от 22 млн. лв., които по думите на Кадиев повече от година общината ползва незаконно. Според него годишно загубите на общината от липсата на актуални договори за външна реклама възлизат на около 2 млн. лв. Въпреки това Кадиев иска прекратяването на конкурсите с мотива, че са опорочени.

 

Главният архитект на София Петър Диков също иска прекратяване на конкурса, но само за малките рекламни елементи до 4 кв.м. Мотивът му е бъдещото обновяване на градския център с европейски пари след 2014 г.

 

Групата на ГЕРБ няма становище дали конкурсите да се прекратят, каза председателят ѝ Малина Едрева в края на май. Председателят на общинския съвет Елен Герджиков, който е и член на конкурсната комисия, подкрепя предложението на Диков за прекратяване на конкурса за малките съоръжения и приключване на този за билбордовете.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    най-много точки се дават за най-големия рушвет, елементарно уотсън...

  2. Анонимен
    #2

    Мошенника Любомир Павлов пак ще смуче и ще точи пари от общината,след като години наред източваше милиони от Общинска банка,сега се намърда в далаверата с билбордовете чрез жена си Диляна Грозданова,няма ли край тази корупция не мога да разбера!

  3. Анонимен
    #1

    Няма зулум в този град, в който да не е замесен общински съветник. Да вярвам ли на това, което чета: "Най-много точки са дават за историческо присъствие на фирмите на пазара" - ако сегашната цигания може да се нарече присъствие, то опитът от нея предизвиква гадене и повръщане в нормалните хора

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.