Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Най-скъпият жп проект у нас поевтинен с над 90 млн. лв.

0 коментара
Сн. БГНЕС

Класацията с предпочетените кандидати да модернизират трите отсечки от жп линията Елин Пелин – Костенец бе обявена в понеделник от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Те бяха предизвестени с отварянето на ценовите оферти в края на януари, когато стана ясно, че предварително сочените за фаворити консорциуми с български компании, които през последната година редовно печелеха почти всички поръчки, губят надпреварата с минимална разлика.

Сложените на първо място предложения са с около 94 млн. лв. по-ниски от стойността на обявената поръчка с три позиции за общо 1.024 млрд. лв. без ДДС.

Най-сложният и скъп участък от Елин Пелин до Вакарел на релсовия път е спечелен от обединението ДЗЗД "Джен-Дуй ЖП Елин Пелин" с оферта от 498.800 млн. лв. без ДДС. В консорциума влизат две турски фирми - "Дженгиз Иншаат Санайи ве Тиджарет Аноним Ширкети" АД и "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризъм Дъш Тиджаред ве Санайи Лимитед Ширкети" ООД.

"Дженгиз" построи у нас, заедно с друга турска компания – "МАПА", построи 19-километровата магистрала "Люлин", която вече е част от магистрала "Струма". От пускането на "Люлин" през пролетта на 2011 г. обаче магистралата е непрекъснато в ремонти, а политиците често я сочат като пример за оскъпено и некачествено строителство. "Дженгиз" е един от големите турски холдинги, които развиват дейност в строителството, енергетиката мините, туризма, авиацията и застраховането. В строителството има опит в изграждането на магистрали, тунели, летища, язовири, газопроводи.

Италианско-българският консорциум "Салчеф-Гигастрой" печели най-лекия за изграждане жп участък между Вакарел и Ихтиман с предложена цена от почти 126.396 млн. лв без ДДС. Тази позиция е с дължина 20 километра и ще има 3 моста. Срокът за изпълнение е 4 години (48 месеца). Италианската "Салчеф" участва в модернизацията на жп отсечка от Стралджа до Церковски. Софийската "Гигастрой" пък е участвала в модернизацията на междугарието Огняново – Стамболийски. И двата обекта са част от жп линията София – Пловдив – Бургас.

За изпълнител на третата позиция – между Иптиман и Костенец, е избран консорциумът "Булрейл 2018" с участници "Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани" ЛТД и "Трейс - София" АД. Неговата цена е 283.803 млн. лв. без ДДС. Заради голямата разлика с останалите предложени цени в тази част от поръчката НКЖИ поиска обосновка и явно я е приела, след като обединението води класация за този участък.

Железният път между Ихтиман и Костенец е с дължина 11 километра, от който близо половината е под земята. В проекта е заложено изграждането на 8 еднотръбни тунела с обща дължина от 5478 метра, както и 13 моста и виадукта. Срокът за изпълнение е пет години и половина (66 месеца).

Целият проект се финансира от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 и е на стойност 1,024 млрд. лева без ДДС. След като бъде приключен, скоростта на влаковете по трасето ще може да достига 160 км/ч за конвенционални влакове.

В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се модернизация на 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците.

Очаква се договорите с избраните изпълнители да бъдат сключени до края на февруари 2019 г., допълват от НКЖИ.

Компанията посочва още, че преди дни е бил подписан договор за изграждане на тягова подстанция Казичене, която също е част от проекта Елин Пелин - Костенец. Изпълнител е обединение "ТПС" ДЗЗД, което включва "ВДХ" АД и "Еврометал строй-В" ООД, а срокът за приключване на дейностите е до 27 месеца.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.