Най-ценните брандове в света са на високо технологични компании

"Кока Кола" и "Майкрософт" са единствените запазили място в топ 10 за последните 20 години

Най-ценните брандове в света са на високо технологични компании

За поредна година високо технологичните компании окупират първите позиции в класацията на агенция Interbrand, която подрежда 100-те най-ценни брандове в световен мащаб.

Начело отново е "Епъл" с оценка от над 234 милиарда долара (9%), следвана от "Гугъл" с над 167 млрд. долара (8%), "Амазон" със 125 млрд. долара (24%) и "Майкрософт" с близо 109 млрд. долара (17%).

"Кока Кола" затваря топ 5 с оценка от над 63 млрд. долара (-4%).

"Кока Кола и "Макройсофт" обаче са единствените, които са запазили място в първите десет ценни бранда за последните 20 години.

Общата стойност на всичките 100 най-популярни бранда в света е оценена на 2.13 трилиона долара, което е увеличение с 5.7 на сто спрямо 2018 година.

В методологията си за оценка Interbrand гледа финансовите резултати на маркови продукти или услуги, ролята на марката при решението за покупка, конкурентната сила на бранда и способността му да създава лоялност, което е предпоставка за устойчиво търсене и печалба в бъдеще.

От автомобилните марки най-напред в класацията е "Тойота", която заема седма позиция с оценка от над 56 млрд. долара (5%), а веднага след нея е "Мерцедес" с близо 51 млрд. долара (5%).

Топ 10 на най-скъпите марки се затваря от "Макдоналдс" с 45.3 млрд. долара и "Дисни" с 44.3 млрд. долара.

При облеклата най-предна позиция заема "Найк" (16 място), следвана веднага от "Луис Вютон" (17). Те са оценени на над 32 млрд. долара. Топ 100 се затваря от "Прада" оценена на 4.7 млрд. долара.

 

Още от Бизнес

Защо управляващите избират Цацаров за шеф на "Антикорупция"?