Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Най-вероятно пилотска грешка е свалила самолета в САЩ

8 коментара
ЕПА/БГНЕС

Пилотът на боинга на Asiana Airlines, който не успя да стигне до пистата на летището в Сан Франциско в събота, е имал опит, но все още се е обучавал да лети на такъв тип самолет, съобщи в понеделник южнокорейската авиокомпания.

46-годишният Ли Ханг Кук е имал повече от 9000 летателни часа, но само 43 от тях са били на този модел, един от най-големите пътнически лайнери в света.

Пилотът е бил под наблюдението на опитен инструктор, който е действал като втори пилот, съобщиха от авиокомпанията.

Asiana призна, че самолетът, купен през март 2006 г., е бил на ремонт през юни заради теч на масло от двигателя.

В същото време незабавно бе отхвърлена версията за техническа повреда с твърдението, че е имало "немеханичен проблем" в момента на катастрофата.

Първоначалните анализи показват, че самолетът е летял на малка височина и със значително по-ниска от необходимата скорост при подхода към летището на Сан Франциско.

Системата за кацане на летището, която е предназначена да води самолетите по пистата за кацане предимно при лоши метеорологични условия Glide Path, е била изключена планово на летището от 1 юли, за което всички са били информирани. Тази система позволява пълен контрол върху кацането на самолета. Самолетът на компанията Asiana Airlines по линията Сеул - Сан Франциско се разби в ясно и спокойно време.

Пилотите са се опитали да прекратят кацането и да минат на втори кръг, но вече е било твърде късно и опашката на самолета се ударила силно в пистата.

Две китайски ученички загинаха, над 180 души пострадаха, много от тях тежко, като шестима от пътниците са в критично състояние.

Акциите на южнокорейската авиокомпания паднаха в понеделник сутринта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    Така става когато не се използват тренажори. Ако беше направил 100-200 часа на тренажор друго щеше да е.

  2. Анонимен
    #7

    Кой може да докаже,че руските пилоти могат да извършат такава грешка? Само някой костовист!

  3. Анонимен
    #6

    Gen. Augusto Pinochet: Разбира се, че е пилотска грешка! Това бе ясно от самото начало. Какво друго да бъде в ясен и неветровит ден? Решил човекът да прави корекция в последния момент. Това обикновено става, когато пилотът не се доверява на компютрите и се опитва да коригира нещо. Този пилот е бил много неопитен за такъв полет. Късмет е извадил и той и пътниците, че всичко е станало на летището в Сан Франциско, където има добра организация при аварийни случаи. Ако бяха на Шереметиево или в Пекин, всички щяха да изгорят като факли.

  4. Анонимен
    #5

    1: Грешката е моя, напразно ожалих новия боинг. Но и статията е сгрешила, самолетът не е от най-големите.

  5. emma
    #4
  6. Анонимен
    #3

    Не сте запознати - това е 777 и лети вече 18 години, а това е първата му катастрофа!

  7. Анонимен
    #2

    корпусът от композитни материали е на 787; разбилият се самолет е боинг 777. проектиран преди около 20 години; корпусът му е като на повечето други самолети - основно от алуминий.

  8. Анонимен
    #1

    Забележете, че композитният корпус на самолета, тази гордост на Боинг, е изгорял. Боинг много разчитаха на този авангарден проект в конкуренцията си с Еърбъс. Жалко. Стана това, което се случи навремето с британския Комет и руските и френско-британски свръхзвукови лайнери.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.