Наказателни постановления без санкции получиха ЕРП-ата

Трите електроразпределителни дружества са получили наказателни постановления по констатираните нарушения на лицензиите им при извършения регулаторен одит на дружествата през юни. Тогава ДКЕВР установи, че компаниите са източвали печалбата си чрез поръчки на дъщерни дружества, както и други недобри практики.

Във връчените им постановления обаче няма разписана санкция, каза във вторник пред журналисти председателят на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране Ангел Семерджиев

Най-много били нарушенията на снабдяващата Западна България ЧЕЗ, допълни той. По думите му за част от установените нарушения нямало формално основание за наказания. Ще се мисли за изменение на лицензиите, така че тези практики да бъдат прекратени, заяви регулаторният шеф.

Дружествата имат право на възражения по връчените им наказателни постановления, след което ще се определи размерът на санкцията. По закон за нарушение на лицензията глобата е от 20 хил. лв. до 1 млн. лв.

От Е.ОН и ЧЕЗ заявиха, че ще оспорват констатациите на регулатора.

На “Е.ОН България Мрежи“ и “Е.ОН България Продажби“, снабдяващи с ток Североизточна България, са връчени актове, в които от първоначално обявените от комисията 20 нарушения са останали пет, които се оспорват от дружеството.

“Вярвам, че всеки човек, както и всяка компания, трябва да бъде считана за невинна до доказване на противното. Това, което се случи с нас, няма много общо със законовия ред в държава, която претендира, че следва принципите и стандартите на Европейския съюз. През цялото време ние искахме честно отношение и диалог, за да гарантираме сигурността на електроснабдяване на хората в България в бъдеще”, заяви Гюнтер Шуберт, председател на Борда на директорите на “Е.ОН България“.

Дружеството намира за “много парадоксално, че проверката на ДКЕВР във връзка с голямата авария в Югоизточна България, която имаше значителни последствия за клиентите, не доведе до санкции, докато на Е.ОН ще бъде наложено наказание за неоснователни неща, които дори не са оказали влияние върху нейните клиенти“.

“Например, едно от петте цитирани нарушения е, че нашите компании нямат в собствените си структури звена за обслужване на клиенти, докато в същото време за всички наши клиенти е очевидно, че сме им осигурили достъп до нашия денонощен телефонен център, както и до центрове за обслужване на клиенти. В момента в Е.ОН България работят повече от 300 служители, ангажирани с дейности по обслужване на клиенти“, пише в изявлението на дружеството.

То ще представи своите аргументи срещу констатираните от ДКЕВР нарушения в законово определения срок.

От компанията, снабдяваща с електричество Западна България, съобщиха, че “ЧЕЗ Разпределение България” е получило пет акта за нарушения, а “ЧЕЗ Електро България” - четири акта. Те също ще изпратят своите възражения в регулатора

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?