Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Наново ще се решава укрепването на голямото свлачище на тунел ''Железница'' (галерия)

При намиране на решение до 2 месеца ще бъде пуснато движението по едното платно

2 коментара
Наново ще се решава укрепването на голямото свлачище на тунел ''Железница'' (галерия)

Държавата отново ще търси най-доброто решение за укрепване на голямото свлачище преди тунел "Железница" в посока София - Кулата. За целта ще бъде сформирана работна група, която до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите.Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов при направената проверка на съоръжението днес.

Вече около година и половина държавата търси най-доброто решение за укрепването на свлачищата от двете страни на тунела.

В сряда пътната агенция съобщи, че има одобрен проект за голямотос влачището при 365-ти км. Той е приет от Експертен технико-икономически съвет (ЕТИС) в АПИна 10 август. Одобреният проект предвижда изграждане на предпазна стоманобетонна стена в дясно в основата на ската и тунел/тунели на магистралното трасе, както и допълнителна предпазна стена между двете платна.

От обясненията на заместник-министъра на регионалното развитие Захари Христов не става ясно защо одобреният вариант вече не става и трябва нова работна група и ново решение.

"Възможно е до два месеца след намиране на вариант за укрепване на свлачището преди тунела да бъде пуснато движението по едното платно на автомагистрала "Струма" и то да премине през едната тръба на тунел "Железница", каза Захари Христов.

Председателят на УС на АПИ Иво Иванов увери, че след като бъде избран вариант за свлачището преди тунела, няма да е проблем едновременно да се извършва укрепването му и движението на автомобилите в едната лента.

Проектът за укрепване на малкото свлачище при 369-ти километър след тунела в посока София - Гърция, няма да се променя, стана ясно от обясненията на Захари Христов. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет в АПИ и е получил предварително съгласие от МРРБ.

В момента е в процедура по съгласуване с Агенцията по обществени поръчки, каза ръководителят на обекта инж. Атанас Петков.

Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето "ПСТ Груп" увери, че ще могат да приключат строителните дейности в срок от два месеца.

Дейностите по укрепване на свлачището след тунела също няма да попречат на пускането на движение в платното в посока Гърция, тъй като то се намира встрани от пътя в другата лента в посока София, каза шефът на пътната агенция Иво Иванов. По думите му целта е участъкът да бъде пуснат за движение по най-бързия начин, за да бъде облекчен трафикът.

Четири са нещата, които трябва да се довършат в самия тунел "Железница", съобщи представителят на фирмата, която упражнява строителния надзор на обекта.

За да бъде напълно завършен, остава да се положи износващ слой на асфалта, маркировка, системи за безопасност и въвеждането на SCADA системата. Той увери, че е възможно в срок от два месеца тунелът да бъде цялостно изпълнен и отворен за движение в посока Гърция.

"Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромна напрежение в Благоевградска област" каза пред журналисти заместник-министър Захари Христов.

Тунел "Железница" е най-доброто съоръжение, с което разполага държавата в момента, допълни той.

По време на инспукцията заедно със заместник-министъра на регионалното развитие Захари Христов и председателя на Управителния съвет на АПИ Иво Иванов бяха още директорът на ОПУ-Благоевград инж. Иван Кунев, областният управител Николай Шушков и директорът на ОДМВР в Благоевград Георги Кандев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. stoiov
    #2

    Пускат тунел "Железница" след два месеца и после взависимост от щетите от свлачищата ще преценяват къде и какво да строят . Да им имам акъла на строителите и техните шефове .

  2. Нидерауер
    #1

    Как пък в Австрия или Швейцария не се случи нещо подобно, а само в България. Мислили ли го година и половина и сега пак ще мислят. А идиота, който е направил проекта и некадърниците, които са го построили този път, няма ли да ги питате с кой акъл са почнали нещо толкова некадърно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.