НАП събра над 3 млн. лв. от обаждане по телефона на притежатели на бензиностанции

НАП събра над 3 млн. лв. от обаждане по телефона на притежатели на бензиностанции

Националната агенция за приходите събра над 3 млн. лв., след като подложи на постоянен мониторинг задълженията на търговците на течни горива и собствениците на акцизни складове, съобщиха от ведомството.

Мярката предвижда непрекъснато проследяване на задълженията и директен телефонен контакт, ако търговците и складодържателите пропуснат да внесат данъците или осигуровките си навреме в бюджета.

На този специален мониторинг през август тази година са били подложени 82 държатели на акцизни складове. 32-ма от тях са изчистили дългове за 800 000 лв. след започването му, а още толкова са платили частично задълженията си или са ги обезпечили.

НАП е уведомила Агенция "Митници" за един некоректен складодържател, на който трябва да се отнеме лиценза. Предстои изпращане на уведомления за още 12 държатели на акцизни складове, тъй като не са предприели никакви действия за плащане на дълговете си.

От октомври миналата година на подобно наблюдение са подложени и 91 търговци с течни горива, които имат задължения по ДДС. Те са вписани в специален регистър и са задължени да внасят обезпечение по Закона за данък върху добавената стойност, а общият брой на търговците в този списък е над 500.

Резултатите от наблюдението до този момент показват, че от октомври 2016 г. до края на август 2017 г., след обаждане от приходната агенция, тези 91 дружества са внесли 2 млн. лв. забавени плащания към бюджета.

От НАП подчертават, че мярката за непрекъснат мониторинг на търговците от тези два сектора има не само фискален, но и дисциплиниращ ефект. Наблюденията показват, че фирмите обикновено коригират своето поведение, след като веднъж вече са попаднали в полезрението на приходната администрация.

Ключови думи

Още от Бизнес