НАП стартира кампания за касови бележки "Къде е Бончето?"

НАП стартира кампания за касови бележки "Къде е Бончето?"

НАП стартира информационна кампания "Къде е Бончето?", за да насърчи гражданите да изискват касови бележки при всяка покупка на стока и услуга.

Чрез Фейсбук страницата обществеността ще бъде информирана за ползите от изискването и съхранението на касовите бележки. В кампанията ще участват и много популярни личности, които ще споделят мотивите си защо винаги изискват фискални бонове и какви ползи им носи това.

Над 2.5 млрд. касови бележки са отчетени в НАП през последната една година, а 150 хил. граждани ползват мобилното приложение на НАП, с което могат да сканират QR кода на всеки фискален бон и да проверят дали е истински. В последните години НАП отчита трайно увеличение на доброволното спазване на данъчно-осигурителните изисквания, като приходите от данъци и осигуровки за 2020 г. достигнаха 25 млрд. лв. – с над 700 млн. лв. повече от планираното, отчитат от агенцията.

Изисквайки фискален бон, гражданите едновременно гарантират потребителските си права и намаляват риска търговците да укриват приходи, допълват данъчните.

Кампанията ще продължи 12 месеца. 

Споделяне

Още от Бизнес