НАП възстановява забравен ПИК по телефона

НАП възстановява забравен ПИК по телефона

Потребителите с персонален идентификационен код (ПИК) от НАП, които са го забравили, ще могат да го възстановят на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700 или 02/98596801 за чужбина. Те трябва да изберат 6 - ‟Информация с ПИК“ и после 3 – ‟Забравен ПИК“. Необходимо условие е клиентът да има достъп и да ползва към момента електронната си поща, която е заявил при издаването на ПИК, съобщават от приходната агенция.

След свързване с консултант от Информационния център и след надеждна идентификация, клиентът ще получи временен ПИК. С него той ще може да влезе в е-услугите на НАП, да въведе нов код и да го потвърди. На имейл адреса си потребителят ще получи линк за активация на въведения от него код.

Ако потребителят няма достъп до електронния си адрес, посочен при издаването на ПИК, той трябва да попълни и подаде заявление за получаване на нов в удобен за него офис на НАП. Кодът се дава лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик. Причината е, че всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани от клиента.

Общият брой е-услуги на НАП, достъпни с ПИК вече е 35. Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояния на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и други.

Към момента близо 860 000 граждани имат активен ПИК, като от обявяване на извънредното положение на 13 март до момента издадените нови персонални идентификационни кодове са 17 345. С ПИК на НАП могат да се ползват, както е-услугите на агенцията, така и е-услуги от Националният осигурителен институт, Националната здравно-осигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието, 60 общини, сред които и Столична и други.

Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП.

Споделяне

Още от Бизнес