НАСА откри доказателства за живот на Марс

Микроби, които живеят под почвата на Марс, са причина за мъглата от метан около Червената планета, твърдят учени от НАСА, цитирани от в. "Сън". Газът е открит с помощта на орбитиращ космически апарат и наземни телескопи. На Земята метан се отделя при храносмилателния процес на кравите, припомнят експерти.

Някои учени смятат, че метан се отделя в резултат на вулканична активност, но на Марс няма такава. Още един факт в подкрепа на твърдението, че на Червената планета има живи микроорганизми е, че метанът е открит в райони, където има облаци от водни пари, а водата е особено важна за зараждането и поддържането на живот.

Учените от НАСА допускат, че метанът на Марс се отделя като отпадъчен продукт от микроорганизми, наречени метаногени, които живеят във вода под подпочвения лед. Те трябва да са живи, в противен в случай в марсианската атмосфера няма как да бъде открит метан.

Джон Мъри, член на екипа, който ръководи мисията "Марс Експрес", смята, че "мини марсианците" са в състояние на анабиоза и могат да бъдат съживени.

Британският професор Колин Пилинджър, ръководител на неуспешната мисия "Бигъл 2" до Марс през 2003 г., също смята, че метанът в атмосферата на Марс свидетелства за наличието на живот на планетата.

"Метанът е продукт на биология. За да има метан на Марс, е необходим възобновяем източник. Най-логично е това да са микроорганизми. Така че ако откриете метан в атмосфера, можете да допуснете, че там някъде има живот. Това не е доказателство, но е откритие, което си струва да бъде изследвано отблизо", обяснява Пилинджър.

Повече от век Червената планета разпалва въображението на хората като вероятен дом на извънземни същества. На повърхността ѝ обаче не могат да оцелеят живи организми, защото за разлика от Земята Червената планета няма магнитен щит, който да я предпазва от смъртоносната слънчева радиация.

Под повърхността на Марс е открита вода под формата на лед. Много учени смятат, че преди два милиарда години Червената планета е била покрита с океани в течно състояние. През 2007 г. "Марс Експрес", изследвайки южния полюс на Марс, откри доказателство, че на планетата все още има вода с помощта на радар, който прониква под повърхността.

Споделяне
Още от Свят

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?