Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Националната лотария" е топ рекламодател и през 2018 г.

Компанията за търкане на билети платила на телевизиите 13 млн. евро за шест месеца

0 коментара
"Националната лотария" е топ рекламодател и през 2018 г.

Българите, търкащи лотарийни билети, и тази година спонсорират щедро не само хазартните босове, но и ТВ бранша.

Компанията за лотарийни игри на бизнесмена Васил Божков "Националната лотария" е най-големият рекламодател в България за първите шест месеца на 2018 г., сочи доклад на агенция "Медия клуб", цитиран от в. "Сега".

Въпреки че пряката реклама на хазарт по закон е забранена, "Националната лотария" е похарчила близо 13 млн. евро за ТВ реклама за първото шестмесечие. За сравнение, през 2017 г. разходът на дружеството беше 23 млн. евро по информация на "Медия клуб", която ползва данни на маркетинговата агенция "Нилсен".

От класацията на ТВ рекламодателите се вижда, че компанията на Васил Божков харчи за реклама приблизително колкото трите мобилни оператора, взети заедно. Всеки от тях е похарчил по около 5-6 млн. евро за шестте месеца.

"Националната лотария" е платила на телевизиите повече, отколкото петте най-големи рекламодателя във финансовия сектор - "Кредисимо", Първа инвестиционна банка, Банка ДСК, Банка Пиреус и Уникредит Булбанк.

Очевидно хазартният бранш продължава агресивно да промотира продуктите си и да печели въпреки обещанията на властта за законови промени. През пролетта вицепремиерът Валери Симеонов инициира поправки в Закона за хазарта, които да ограничат рекламата на хазарт и продажбата на лотарийни билети, но проектът му стигна до фалстарт в парламента, който реши да прати текстовете за нотификация в Европейската комисия.

Пазарът на ТВ реклама за първото полугодие възлиза на 416 млн. евро, сочи още докладът на "Медия клуб".

Първенец по разходи е фармацевтичният сектор, който е платил на телевизиите 80 млн. евро за полугодието.

Освен "Националната лотария" в топ 5 на рекламодателите у нас влизат още фирмата за лекарства и козметични продукти "Натурпродукт", хранителната верига "Лидл", производителят на сладкарски изделия "Фереро" и компанията за бира "Карлсберг България".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.