Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Назначена е експертиза на пропадащия нов терминал на летище София

6 коментара
Назначена е експертиза на пропадащия нов терминал на летище София

Министерство на транспорта ще започне преговори за извънсъдебно споразумение с австрийската компания “Щрабаг”, която строи новия пътнически терминал на Летище София. Това съобщи в четвъртък министърът на транспорта Петър Мутафчиев след среща с представители на фирмата и холандската консултантска фирма “НАКО”.

На нея се е решило да се създаде работна група, в която трите заинтересовани страни да изложат конкретните си претенции по довършителните работи на терминала и ангажиментите за приключване на строителството. Целта на всички участници в проекта е да не се стигне до арбитраж, посочи министър Мутафчиев. Той обаче уточни, че транспортно министерство е представило на другите две страни писмените си претенции още по време на днешната среща. Същото са направили “Щрабаг” и “НАКО”

Според Людвиг Щейнбауер, член на борда на австрийската фирма “Щрабаг”, компанията има големи интереси в България и желае да продължи да работи добре с правителството, а една съдебна процедура би повлияла зле върху добрите им отношения с българското правителство.

Представителите на австрийската строителна фирма са уведомили транспортния министър Мутафчиев, че ще успеят да завършат терминала до юли месец тази година.

Министерство на транспорта е възложило на Университета за архитектура, строителство и геодезия /УАСГ/ да направи пълна експертиза за качеството на строителството на целия терминал, а не само на частта с падналия таван и напуканата част от пътеката за рулиране към терминала.

Според запознати, има голяма вероятност транспортно министерство да плати поисканите от “Щрабаг” допълнително 15 млн. евро. Защото настилката на пътеките беше повредена от наводненията, а последствията от извънредните стихийните бедствия се поемат от възложителя.

Ако строителите не докажат, че забавянето на строителството на терминала е по вина на държавната администрация, то те ще трябва да поемат разходите по отстраняването на повредите.

Когато бе установено пропукването на пътеките за рулиране през лятото на миналата година, Министерствота на транспорта поиска от австрийската компания “Щрабаг” да подмени цялата инфраструктура към приемното здание на терминала – пероните, стоянките за нощуване, торания перон, техническите площадки и пътеката за рулиране към стоянките. “Щрабаг” обаче отказа да направи такъв сериозен ремонт и до този момент не са започнали работа по отстраняване на щетите.

По договор, стойността на проекта за новия терминал на летище София е 110 млн. евро. При закъснение на сроковете за изпълнение се налагат неустойки от 0.1 % от общата стойност на договора. Глобата обаче не може да надвишава 10 % от стойността на недовършените работи. От транспортно министерство уточниха, че неустойките се калкулират от края на септември 2005 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. drug varnenev
    #6

    Kinder surprise Niki Vasilev e ot Vinica - Kestrich. A bashta mu Vasko Vasilev e bivsh VKR ot flota s pryakor Vasko - Laynoto. Kkvo moje da se ochakva ot takova sinche na takav bashta s krasnorechiv pryakor...

  2. контров
    #5

    Малко история.Старото Багдадско летище -пистата-е строена от Техноекспортстрой през 60-70 г.И сега пистата е в отлично състояние.Контрол-английска фирма.През 80 г.започна строителството на новото летище"Садам Хюсейн" за 1млрд.дол.В офиса на резидент инженера/контрола/ работеха около 120 български специалисти.Изградено беше летище приказка.Случая с Щрабаг говори сама за некомпетентност и може би корупция.Без институцията "резидент инженер"такава ще бъде съдбата и на други проекти/напр.Околовръсен път/

  3. Наблюдател
    #4

    "член на борда на австрийската фирма “Щрабаг”, компанията има големи интереси в България и желае да продължи да работи добре с правителството, а една съдебна процедура би повлияла зле върху добрите им отношения". Значи - признаваме, че сме некадърни мошеници, плащаме и продължаваме да работим за същия работодател. Или работодателя е олигофрен или ние сме работодатели (корумпираме)на работодателя.

  4. kaskonosec
    #3

    hm, za koi li ut ustanovyavam che defakto durzava v BG prosto NE SUSHTESTVIVA! tova koeto e prieto da se naricha DURZAVA (t.te. pravitelstvo, upravlyavashti vishi institucii i pr.) otdavana se e prevurnalo v edin krug ot hora, koito prosto polzvat naimenovanieto DURZAVA za lichnata si izgoda, biznes i pr. da ne kazvam che i ne samo za tyahna ami i za druga treta izgoda (suotvetno tazi izgoda ne e za naroda, iskam da yasno!)vmesto da tursyat reshenie, tryabvashe da se zadeistvat, da napravyat edin

  5. Варненец
    #2

    Докато четох статията и само Николай Василев псувах. Човекът, който през 2001 г. заяви, че той и екипът му били некорумпируеми (нещо като лема от математиката), изгърмя за пореден път. Това недоразумение и срам за града ни открадна достатъчно и е време да бъде изритан надалече! Апел от Варненската общност

  6. КДС
    #1

    Нищо ново!Просто мините,заложени от негодниците на Симеон започнаха да гърмят.Вместо да търсят извънсъдебно споразумение с фирмата,новите управляващи и най-вече тези от доминантната БСП,чийто е и новият министър на транспорта,да хванат за вратлето бившето министърче-Н.Василев и да му поискат сметка за нечитавия договор с една иначе известна и реномирана фирма.Не е зле да му изкарат през носленцето и дебелата комисиона,която Никенцето е налапало.Жалко обаче,че това са само мечтиииии!Никенцето пак е министърче в иначе уж "стабилната" коалицийка,която ни управлява.Може би е разделило паричките с когото трябва!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.