Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Назрява напрежение сред работещите в столичния градски транспорт

9 коментара
Назрява напрежение сред работещите в столичния градски транспорт
Парите, предвидени за транспорта в София през тази година, са недостатъчни и системното недофинансиране на сектора, ще доведе до социално напрежение на заетите в него. Това прогнозира Павел Христов от стачния комитет в столичния градски транспорт при общественото обсъждане на бюджета на Столична община в четвъртък.

Стачка на работещите в градския транспорт блокира града за 3 дни точно преди изборите за евродепутати през през пролетта на 2007 г.

"За дофинансиране на преференциалните карти за градски транспорт в бюджета са предвидени 85 млн. лв., а по анализа ни за обезпечаването на транспортното обслужване са необходими 150 млн. лв", заяви Христов. Според зам.-кмета по финансите на столицата Минко Герджиков, държавата трябва да увеличи своя дял във финансирането на транспорта в града. Той отбеляза, че в момента от централния бюджет за транспорта в София се осигуряват 27 млн. лева.

Синдикатите недоволстват и от сливането на Столичната компания за градски транспорт и дружеството "Паркинги и гаражи" ЕАД в Център за градска мобилност. Според Христов това е било недомислица, тъй като не е последвал очакваният ефект – общото финансово състояние на транспорта да се подобри. Синдикалистите в градския транспорт недоволстват и срещу условията, при които действат частните превозвачи.

"Не аз, а хората няма да издържат и ще скочат", заяви Христов.

Герджиков съобщи, че общината обмисля варианти за обезщетяване на собствениците на терена до Руската църква. Столичната община няма средства за отчуждаването на терена, който е собственост на фирмата "Абротеа интернешънъл".

Според Герджиков е възможно фирмата да получи общинския дял от 25 процента в "Централни хали" АД, тъй като тя притежава останалите 75 процента.

"С нашия процент не можем да влияем и в момента върху вземането на решения за управлението на дружеството", заяви Герджиков, но допълни, че от друга страна общината взема по 300 хиляди лева дивидент годишно от дружеството. Зам.-кметът каза, че ако оценката на градината до Руската църква се окаже по-ниска от дела на общината в Централните хали, то фирмата може да доплати разликата и да се направи размяна.

Ако това не удовлетворява дружеството, може да се преговаря и за предоставянето на терен от "Софийски имоти", каза още Герджиков.

На обсъждането стана ясно още, че общината ще отказва услуги на гражданите с неплатени глоби. Целта е да се увеличи събираемостта на налаганите глоби, която в момента е много ниска. Сега услуги се отказват на граждани само, ако дължат местни данъци и такси.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Иванов
    #10

    Не е ясно какво искат тези от градския транспорт в София. Цените на билетите са астрономически, условията за пътуване мизерни. Душегубките по линии на рейс 88 и 120 са под всяка критика. Същевременно заплатите на шофьорите са далеч по-високи от тези на лекари и учители. Само цените на водата в София имат по-голямо повишение от билетите в транспорта (75 пъти срещу 25 пъти).

  2. 1насъщен
    #9

    това е чудовищно! Точно затова се возим гpатис !

  3. Надърфорий
    #8

    Ами да се пробват пак със стачки и блокиране на кръстовища. Този път обаче икономическата обстановка в страната не е както през 2007, да не говорим че няма избори, а и власта току що се е окопала... Ще го духат здраво само да си помислят да се правят пак на недоволни!То бива идиотизъм, ама като на шопските селяндури наречени водачи на МПС от градския транспорт аз не съм виждал! - Колите тръгват и спират при отворени врати... какво пък, тъкмо последните могат да изпопадат от самосебе си и да не

  4. гошо
    #7

    Как може автобусите на частните фирми да са чисти, топли да спазват разписанията си,а персонала на СКГТ винаги да хленчат, че нямат пари, че работят при лоши условия и незнам си още за какво. Защо не се направи една сериозна ревизия, да се види, кой колко е крал от компанията? СКГТ за ни що няма пари, дори за гориво. Не споменавам за нови автобуси.Та ИКАРУСИТЕ не би ли трябвало отдавна да не се движат? Накакви европейски норми отговарят и не само те. Аман от КРАДЛЬОВЦИ!

  5. Phill
    #6

    "Според зам.-кмета по финансите на столицата Минко Герджиков, държавата трябва да увеличи своя дял във финансирането на транспорта в града. Той отбеляза, че в момента от централния бюджет за транспорта в София се осигуряват 27 млн. лева." - с един милион по малко от бонусите на магистратите, които ще бъдат похарчени безмислено...., а транспорта го ползват близо 2 милиона човека ежедневно... ама те тези дето се возят в обществения транспорт не са магистрати, те са тъпи данъкоплатци и на тях толкова им стига!

  6. бълнува
    #5

    .....

  7. topuz
    #4

    da mu misli, koito shte ia iade...

  8. баба Минка
    #3

    Тоз, нашия Минко, се оказа финансов титан. При технократа Софиянски, при гения Борисов и при фината Фандъкова все той шеф на финансите в Столична. Явно добре ги е изучил финансовите хватки из бай-тошовите университети на живота.Как точно не стигат париците за транспорта и по-точно къде потъват, като ежегодишно бюджетатът на софийска община се увеличва с около едни 100-ина милиона лева??? Увеличава се частта на дадените на концесия автобусните линии, т.е. Общината намалява или изобщо няма разходи

  9. Old Gable
    #1

    Шофьорите в ГТ са 90 % изроди - факт, обаче парите за техните заплати са нищожен % от приходите на транспортните фирми (вкл. СКГТ), понеже същите, след като "спечелят" съответните търгове - т. е. отчислят рушвети за определени общински съветници (по-любопитните могат да прочетат списъка на комисията по транспорта към СОС), и стават практически неуязвими. Ето друг пример: общината плаща около 400 000 дневно (!) на фирмите за почистване (смет, сняг и пр.); хайде някой да сметне - колко от тях са за заплати на чистещите?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.