Експерти предупреждават:

Не всички деца със специални потребности са готови да учат в редовни паралелки

Не всички деца със специфични образователни потребности са готови да бъдат прехвърлени в редовни паралелки, затова трябва да бъдат запазени всички форми за интеграция. Това обяви образователният експерт Марияна Георгиева в сряда на представянето на проекта "Интеграция без граници", в който участват шест училища във Великотърновска област.

"Всяко едно дете със специфични образователни потребности е уникално, затова в бъдещия закон за средното образование, който предстои да бъде изготвен, трябва да се съхранят трите форми на обучение за такива деца - интеграция в редовна паралелка, индивидуално обучение в ресурсен център и в специализиран клас", каза Георгиева. Поводът е идеята за постепенна интеграция на такива деца сред връстниците им в "редовните" класове.

По думите ѝ, част от 99-те деца, взели участие в проекта, са в състояние да бъдат прехвърлени в редовни паралелки, но за други е необходимо обучение в специализирани училища или ресурсни центрове.

Проектът "Интеграция без граници" обхваща деца със специални образователни потребности, интегрирани в редовни паралелки в шест училища във Великотърновска област. Усвоените за него средства са по Оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" и възлизат на 285 404 лв.

В рамките на проекта са обзаведени шест класни стаи и е закупен специализиран софтуер. Обучени са и 42-ма учители, които са участвали в дейностите, свързани с проекта.

Споделяне
Още от България