Не всички деца със специфични образователни потребности са готови да бъдат прехвърлени в редовни паралелки, затова трябва да бъдат запазени всички форми за интеграция. Това обяви образователният експерт Марияна Георгиева в сряда на представянето на проекта "Интеграция без граници", в който участват шест училища във Великотърновска област.
"Всяко едно дете със специфични образователни потребности е уникално, затова в бъдещия закон за средното образование, който предстои да бъде изготвен, трябва да се съхранят трите форми на обучение за такива деца - интеграция в редовна паралелка, индивидуално обучение в ресурсен център и в специализиран клас", каза Георгиева. Поводът е идеята за постепенна интеграция на такива деца сред връстниците им в "редовните" класове.
По думите ѝ, част от 99-те деца, взели участие в проекта, са в състояние да бъдат прехвърлени в редовни паралелки, но за други е необходимо обучение в специализирани училища или ресурсни центрове.
Проектът "Интеграция без граници" обхваща деца със специални образователни потребности, интегрирани в редовни паралелки в шест училища във Великотърновска област. Усвоените за него средства са по Оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" и възлизат на 285 404 лв.
В рамките на проекта са обзаведени шест класни стаи и е закупен специализиран софтуер. Обучени са и 42-ма учители, които са участвали в дейностите, свързани с проекта.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент