Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Небивал интерес към ремонта на жп линията Септември-Пловдив

0 коментара
Небивал интерес към ремонта на жп линията Септември-Пловдив

Рекорден брой компании и сдружения – 19, кандидатстват за поръчката за ремонт на железопътната линия Септември – Пловдив, стана ясно във вторник от съобщение на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Тръжна документация са закупили внушителните 96 участници, уточняват от НКЖИ.

Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт" и е на стойност 359 млн. лева. Конкурсът е разделен на три лота – модернизация на участъците Септември – Пазарджик, включително гарите Септември и Пазарджик, отсечката Пазарджик - Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски, и отсечката Стамболийски – Пловдив, включително гара Тодор Каблешков.

Кандидатите могат да участват както за цялата поръчка, така и за всяка от обособените позиции, но само в пълния им обем. Целта на модернизацията е превръщането на линията във високоскоростна, така че по нея да могат да се движат влакове с над 160 км/ч до 2013 г.

Първи по реда на подаване на офертите е "Терна АД" – Гърция. Фирмата играе за първа и втора позиция.

Вторият участник е австрийско-българският консорциум "Свиетелски – РВП Кьоне". Той ще ползва като подизпълнител "Евротранспроект" за проектната част и "Авис Инженеринг" – за електрификация и сигнализация. Консорциумът участва и в трите позиции.

Третият участник е Обединение "СО-ВА – Инженеринг 1" София. Съставеното от предприятие "Инфраструктурни ремонти" ООД и "АТ Инженеринг 2000" ООД сдружение иска и трите позиции. Подизпълнител отново са "Евротранспроект" – за проектната част, и "Авис Инженеринг" – за електрификация и сигнализация.

Останалите кандидати са австрийската "Пор Технобау унд Умвелт" АД, италианското "Чи Ем Чи.- Акмар – Джойнт Венър” Равена, обединение между италианската "Салчеф" и българската "Енергоремонт", Обединение "Балдасини-Тониоци-Понтело (БТП Италия) - ГБС", обединение "Азви", Испания – "Строително-предприемачески холдинг", България, Обединение от "Леонард Вайс", Германия и българската "Станилов", ДЗЗД "Ай Джи Ей жп инфраструктура", Варна, Консорциум "БГ жп инфраструктура", София, "ЖП магистрали", София, Чешката фирма "ОХЛ ЖС", Консорциум "Алпинебау – Х.Ф. Вибе", Обединение "Трансевропа – Асигния Махена", гръкцата "Актор", Обединение "Щрабаг – Железопътно строителство", София, "Пицароти ИПС", София и Консорциум "Туци – Мавимекс".

Също във вторник генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев подписа договора за рехабилитацията на жп линията Пловдив – Бургас с консорциума "Джи Ес Еф-СК 13-Трейс

Рейлинфра" ("Трейс Груп Холд" – 20%, италианската "G.C.F. Generale Сostruzioni Ferroviarie S.P.A" – 60% и СК13 – 20%). Този проект също се финансира от програма 'Транспорт".

Ремонтът на участъка ще скъси с повече от един час времето за пътуване по това направление и ще позволи да се развиват скорости от 130 до 160 км/ч., заяви при подписването транспортният министър Александър Цветков

Цветков отбеляза, че благодарение на проекта ще се открият много работни места, което реално ще се почувства в този регион на страната. Той заяви, че при повторното провеждане на търга, на държавата са спестени 110 млн. лв, което по думите му е твърде голяма сума. Договорът с консорциума за цялото трасе е за 316 968 850.42 лв. без ДДС.

До броени дни ще стартира и търгът за отсечката от Димитровград до Свиленград, също част от ОПТ, допълни Цветков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.