Неизвестна дама блокира търга за третия лъч на метрото

Ангелина Златарска иска смяна на метода на строителство, чака се решение на КЗК

Неизвестна дама блокира търга за третия лъч на метрото

"Викс груп", която е еднолична собственост на Ангелина Златарска, блокира търгът за строителството на третия лъч на столичното метро. Тя обжалва обществената поръчка като настоява да бъде променен метода на строителството на подземната железница. Това става ясно от жалбата ѝ в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

 

До десет дни антимонвополният орган трябва да се произнесе дали да спре поръчката, на която разчитат големите строителни компании тъй като е единствената голяма през тази година, заедно с ремонта на старите участъци на магистрала "Тракия".

 

По закон КЗК трябва да излезе с решение по жалбата на "Викс груп" в едномесечен срок.

 

Къртица или австрийски способ

 

Фирмата "Викс груп" е основана през февруари 2013 г. и не е развивала почти никаква дейност, според Търговския регистър. Собственичката Ангелина Златарска също е малко известна в строителния бранш.

 

В жалбата до КЗК обаче тя настоява третия лъч на метрото метрото от гараж "Земляне" (Красно село) до бул. "Владимир Вазов" да се строи по австрийски способ, а не както е заложено в проекта чрез щитове с т.нар. машина къртица.

Според проектантите, трасето не може да се строи по австрийски способ, защото минава под река.

Удължаване на сроковете

При всички случаи обжалването на тръжната документация ще доведе най-малко до удължаване на срока за подаване на документите. В момента крайният срок за подаване на офертите е до 12 часа на 29 май, два часа по-късно е предвидено предложенията да бъдат отворени публично.

Търгът е за инженеринг – проектиране и строителство на най-трудната част на третия лъч – 7-те километра под земята от театъра "Зад Канала" до гараж "Земляне".

За да върви по-бързо строителството поръчката е разделена на четири обособени позиции, като за всяка ще бъде избран отделен изпълнител. Кандидатите имат право да подадат оферта само за една обособена позиция.

Идеята е един строител да прокопае тунелът по 7-километровото трасе, а други трима да изградят 7-те метростанции, релсите по трасето, вентилацията, захранването на контактната мрежа, автоматиката и т.н. - общо 18 системи от електро-механичната част.

Брюксел редовно дава за пример строителството на софийското метро. Именно под натиска на Еврокомисията проектът получи близо двойно по-голямо финансиране спрямо първоначално отредените му 200 млн. евро от правителството на Пламен Орешарски. В последния вариант на оперативна програма "Транспорт" за него са предвидени 343 млн. евро. Средствата са за строежа на подземния участък и купуването на подвижния състав.

Още по темата
Още от Бизнес

Защо премиерът говори за "Костинброд 2" по "учебниците на КГБ"?