Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нено Димов отрече да се готви забрана на внос на дизелови коли от 2021 г.

0 коментара
Нено Димов отрече да се готви забрана на внос на дизелови коли от 2021 г.

Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от  началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов пред Нова телевизия във вторник. По думите му директна забрана не може да има, тъй като би се нарушило правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС.  Той обаче лобира за въвеждане на европейско ниво на ограничение да се изнася автомобил, който вече трябва да се третира като отпадък.

"Тази мярка е само при положение, че не сработят основните мерки, тъй като ние говорим за основни мерки, свързани най-вече с икономиката, с енергетика, със земеделие, промишленост. А това е един резервен вариант”, каза Димов.

Той припомни за прехвърлянето на 390 млн. лв. от неизползвани по други мерки средства от оперативната програма "Околна среда" за финансиране на общински програми за намаляване замърсяването на въздуха. Парите са основно за електрификация на градския транспорт в общините с наднормено замърсяване на въздуха и до дни ще бъде отворена процедурата за заявления. Димов отново заяви, че е необходимо да се работи за въвеждането на електромобили у нас.

"На Съвета на министрите получих подкрепата на една трета от държавите в ЕС за изграждане на фонд, който да подпомага инфраструктурата и електрификацията на страните от Съюза, така че това е процес, който ще продължа да развивам и да се опитам да направя максималното в тази посока”, посочи екоминистърът.

Нено Димов обясни, че решенията срещу замърсяването на въздуха в градовете трябва да се взимат от общините. "Годишният технически преглед дава възможност за различни видове стикери от гледна точка на категорията на колата, а местната власт е тази, която забранява влизането на някои категории автомобили. Тези зони, които трябва да бъдат направени в градовете, са въпрос на планиране на самите градове. Не случайно и проблемът с фините прахови частици, но и общо замърсяването на въздуха в градовете, е въпрос на планиране и на взимане на решения от местната власт”, коментира той.

Екоминистърът се спря и на отхвърленото президентско вето върху законовите текстове срещу дивото къмпингуване, въвеждани преди да има достатъчно места за организирано разполагане на палатки, каравани и кемпери, и солените глоби за къмпингуване извън тях.

Той повтори мотивите, с които се въведе ограничението – че се замърсявала силно околната среда.

"Там, където има диво къмпингуване, след това има много отпадъци и кметовете са изключително притеснени. Всъщност те взимат ресурс от хората, които плащат, за да покриват щетите от тези, които не плащат. Самите хора са различни групи. Законът регламентира точно това кои са онези минимални изисквания, за да може от една страна да се опазва, а друга страна да се къмпингува. Законът възлага на четири министерства за 6 месеца след влизането му в сила да разработят условията за къмпингуване. Естествено трябва да има тоалетна, вода и ток и място, на което да събирате отпадъците си. Това трябва да бъде регламентирано”, заяви Нено Димов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.