Необичайни изпълнения и хора получиха първите интернет Оскари

Необичайни изпълнения и хора получиха първите интернет Оскари

YouTube, сайтът за обмен на видеоматериали, където анонимни аматьори могат да се прославят за една нощ, обяви победителите на собствената си версия на наградите Оскар.

Носителите на първите по рода си призове се оказаха най-различни: от чикагската група OK Go, която поства на сайта видео, на което нейните членове представят пеят и танцуват на бягащи пътеки в спорен клуб, до австралиец, който се е заснел как прегръща непознати по улицата, пише в сряда лондонският в. “Телеграф”.

YouTube, който тръгна през февруари м.г., днес доминира пазара на онлайн видео. Само през януари сайтът привлече 133,5 млн. посетители от цял свят, по данни на интернет-монитора comScore.

От YouTube, който миналата година бе закупен от Google за 1,65 млн. долара, заявиха, че всички наградени с техния Оскар са помогнали за разпространението на феномена онлайн видео.

“Те промениха разбирането за това какво означава “звезда””, каза Джейми Бърн, шеф на продуктовия маркетинг на YouTube. “Много от създателите на тези видеоматериали от почти неизвестни хора за една нощ станаха международни знаменитости.”

Наградата за най-творческо видео отиде при OK Go, чиято песен Here It Goes Again е гледана от над 13 млн. души.

Призът за най-вдъхновяващо видео получи живеещият в Сидней Хуан Ман, ексцентрик, който решил да зарадва съвършено непознати хора, хвърляйки се в обятията им. След появата на материала му в YouTube, той бе поканен да участва в шоуто на Опра Уинфри.

За най-добър сериал бе признат “Попитай нинджата”, създаден от комиците Кент Никълс и Дъглас Сарин от Лос Анджелис. Главният герой е нинджа в черно облекло, който отговаря на имейли, завършващи със запазените му прощални думи “Надявам се скоро да те убия”.

Най-добра в музикалната категория стана Терра Наоми, неизвестна авторка и изпълнителка на собствени песни от Лос Анджелис, чийто бум в YouTube последва договор с Island Records.

Въпреки всичко неотдавна се появиха поводи за съмнение доколко разумно са постъпили Google с покупката на YouTube за толкова много пари, след като базираният в Ню Йорк конгломерат Viacom заведе съдебен иск за един милиард долара срещу YouTube с обвинения за “масово нарушение на авторски права”. Миналата седмица NBC и News Corp обединиха усилията си за създаване на безплатен конкуриращ сайт, където също така ще бъдат представяни най- популярните видеоматериали от интернет.

Миналата година YouTube успя да продаде реклама само за 15 млн. долара, които едва покриват ежемесечните разходи за осигуряване на необходимите пропускателни възможности на сайта.

Още от Свят

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?