Никой не иска летище "Пловдив" на концесия

Правителството прекрати процедурата

Никой не иска летище "Пловдив" на концесия

Никой не иска да вземе на концесия летище "Пловдив". Това е причината кабинетът да прекрати процедурата, съобщи правителствената информационна служба.

Това е втори опит за отдаване на концесия на пловдивското летище. Процедурата беше открита по време на пандемията от коронавирус - 28 февруари 2020 г. Последва трикратно удължаване на срока за подаване на оферти. Последният беше до 23 февруари 2021 г. Нито един кандидат не е подал оферта, не е имало и искане за ново удължаване на срока. По тази причина процедурата е прекратена, се казва в правителственото съобщение.

В него е посочено още, че се предвижда да бъде направен независим анализ относно целесъобразността и възможностите за откриване на нова процедура за възлагане на концесия. Тя ще отчете тенденциите за развитието и възстановяването на авиационната индустрия, която е един от най-засегнатите браншове от пандемията от Covid-19.

Третият кабинет на Бойко Борисов пропусна възможността да даде летище "Пловдив" на концесия през 2018 г., когато имаше двама кандидати. За победител в надпреварата беше обявен китайско-холандски консорциум начело с "Хайнан груп". След смъртта на основателя на китайски конгломерат HNA Group ("Хайнан груп") Уанг Джиан, те се отказаха от сделката. Любопитна подробност е, че техен консултант тогава беше настоящият финансов министър Асен Василев.

Държавата обаче не пожела да сключи договор с класирания тогава на второ място кандидат - обединение между "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК. Те обещаваха да вложат в развитието на летището 130 млн. лв. през следващите 35 години. Офертата им бе подкрепена и от местната власт.

Официалният мотив беше, че е по-добре да се проведе нова процедура по новия Закон за концесиите, но неофициално спекулациите бяха други. Връхлитането на пандемията от Covid-19, която никой не бе предвидил, обаче промени коренно ситуацията и намирането на кандидати явно вече е мисия невъзможна.

Ако се стигне до трета концесионна процедура, най-вероятно тя ще е с много по-ниски финансови изисквания.

Споделяне

Още от Бизнес