Никола Кицевски: Едни медии са винаги удобни, а други - не

Никола Кицевски, сн. БГНЕС

"Резултатите от начина, по който се разпределят европарите за медиите, е много страшен". Това коментира в четвъртък Никола Кицевски, бивш дългогодишен зам.-главен редактор на в. "Труд" и едноименното издателство, пред агенция БГНЕС по повод изнесените от правителството данни за това как са похарчени евросредствата за популяризиране на европейските програми.

Ето мнението на Никола Кицевски:

"Европарите, които се отпускат за медиите, са процент от различни програми. Т. нар. процент за комуникационни стратегии трябва да обясни колко добри са тези програми за страната, за която се отпускат. Това става в цяла Европа. Истината е, че в цяла Европа медиите стават зависими от тези пари по простата причина, че в цяла Европа медиите са в криза, особено печатните. Те са следвани от радиата, а на последно място са телевизиите.

Друг е въпросът за механизма, по който тези пари се отпускат у нас. В България, както виждаме и както сега съобщават управляващите, 2% от фирмите са спечелили големите обществени поръчки. По същия механизъм 2% от медиите са печелили всички обществени поръчки. Съвсем отделен е въпросът, че досега управляващите и тези, които сега ни управляват, не дават сигнали, че ще променят нещата и ще има нещо справедливо в разпределението на такива средства - в открити търгове и открити конкурси, неща, които няма да се управляват по същия начин, както сега.

Проблемът с ефективността на изхарчените средства трябва да се постави на масата в Брюксел. Вече се вижда, че Брюксел харчи огромни средства, целият Европейски съюз се задъхва от всичко това. Ако те се възмущават къде са отишли парите в България, те са отишли, защото Брюксел е създал точно така правилата, а не по друг начин.

Когато една страна е в ситуацията на България, ефектът от такъв начин на разпределение на европарите е много по-страшен. Защото когато парите се насочват от властта към едни медии, те могат да живеят, другите, които са ѝ неудобни в момента, умират. Проблемът е, че едни медии са винаги удобни на всяко едно правителство, а други медии са неудобни".

Споделяне
Още по темата
Още от България