Никола Василев е новият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ"

Сменен е и последният останал от старото ръководство Филип Алексиев

Никола Василев е новият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ"

Никола Василев бе избран за изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД от Съвета на директорите на дружеството.

Това е стана в рамките на провелото се в събота заседание на новите членове на борда, по време на което бяха разпределени и техните функционални задължения, съобщиха от холдинга.

За председател на Съвета на директорите е избран Григори Григоров, а за негов заместник – Светломир Николов. За изпълнителен директор на дружеството е избран Никола Василев.

Той притежава магистърска степен по "Бизнес администрация" от университета в Блед, Словения. Магистър е и по "Електроника и Автоматика" от Техническия университет в София.

От съобщението на "Холдинг БДЖ" става ясно, че е освободен и последният останал от старото ръководство – финансовият директор Филип Алексиев. Той беше оставен в директорския борд за още около месец, за да има плавен преход, по думите на транспортния министър Росен Желязков.

В началото на декември Желязков обяви, че дългогодишните началници в "Холдинг БДЖ" по времето на управлението на ГЕРБ – Велик Занчев и Владимир Владимиров, са сменени заради лошо управление на дружеството. На тяхно място бяха назначени Григори Григоров и Светломир Николов.

Решението беше взето след серия от скандали, разтърсили дружеството – обвинения за нагласени обществени поръчки, назначаване на футболисти в БДЖ, които не ходят на работа, доклад до ДАНС, за който Желязков твърдеше, че не знае и не го е виждал.

Това доведе до подаване на оставката на тричленния Съвет на директорите в началото на ноември - председателят Велик Занчев, който е и зам.-министър на транспорта, Владимир Владимиров, който е изпълнителен директор на дружеството, и Филип Алексиев, финансов директор.

Желязков изчака приемането на оставките им, докато не приключи разпоредената от него проверка в "Холдинг БДЖ" и дъщерното дружество "БДЖ Пътнически превози".

Одитът констатира сериозни организационни пропуски в системата за прогнозиране, планиране и провеждане на обществени поръчки за доставки и услуги, свързани с поддръжката на подвижния железопътен състав.

Още от Бизнес

Кой трябва да оглавява листата на БСП за евроизборите?