Ниската цена решила избора на турския консорциум за магистрала “Люлин”

Ниската цена решила избора на турския консорциум за магистрала “Люлин”

Прегледахме много внимателно предпроектната документация за магистрала “Люлин” и смятаме, че няма пречки да завършим обекта в срок, съобщи  в понеделник Ведат Четинташ, представител на турската фирма “Мапа”. Той потвърди, че от фирмата не виждат пречки от българската страна да започнат строителството на пътя в определените срокове и да го завършат точно след три години, считано от началото на октомври. Гаранцията, която строителите са задължени да дадат за експлоатацията на пътя, е една година.

Турският джойнт-венчър “Мапа – Ченгиз” бе избран за строител на близо 20-километровата магистрала “Люлин” с цена за строителството от 137,382 млн. евро. Магистралата ще започва от северната дъга на Софийския околовръстен път, ще минава през Суходол, Голямо и Мало Бучино и при пътен възел Даскалово ще се включва в бъдещата автомагистрала “Струма”.

Комисията за избор на кандидатите е предложила на Европейската комисия общо пет консорциума, уточниха експерти от Изпълнителна агенция “Пътища” (ИАП). Три от тези предложения са включвали турски фирми, а две - гръцки. Това бяха кандидатите, които предложиха най-ниска оферта за строителството на магистралата, поясниха от ИАП. Когато се строят инфраструктурни обекти с безвъзмездни европейски средства, задължително условие е да се избере кандидатът с най-ниската цена за строителството.

Изпълнителният директор на агенция “Пътища” Веселин Георгиев уточни, че най-ниската цена за строителството от 118,950 млн. евро е предложена от турския консорциум “Лимак-Еко”. Консорциумът обаче не е бил допуснат до участие заради пропуски в техническата документация. Следващите, предложили най-ниската цена за строителство и най-близка до предварително определената от Европейската комисия сума, е консорциумът “Мапа – Ченгиз”.

От програма ИСПА ще отпуснат 111,338 млн. евро за магистралата, а разликата до окончателната сума за строителството на обекта ще се поеме от държавния бюджет.

Бъдещата магистрала ще се строи с две платна и аварийна лента във всяка една от посоките. Проектната скорост на движение е 100 – 110 км/час. По трасето ще бъдат изградени 26 моста и виадукти с обща дължина от 6 хиляди метра, три тунела с обща дължина 1269 метра и укрепителни стени с дължина от близо 3 хиляди метра. 

Представителите на турския консорциум съобщиха, че в България са строили досега само пречиствателни станции, но в Турция имали богат опит в строителството на пътища и магистрали. По техните думи, те са реализирали пътни проекти за над 800 млн. долара и са изграждали магистрали при по-тежки условия от тези за магистрала “Люлин”.

Изпълнителният директор на агенция “Пътища” Веселин Георгиев заяви, че като възложител на обекта ще следи да се спазват стриктно сроковете за предаване на всеки един етап от строителството на обекта.

Споделяне
Още от Бизнес