Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ниската цена решила избора на турския консорциум за магистрала “Люлин”

8 коментара
Ниската цена решила избора на турския консорциум за магистрала “Люлин”

Прегледахме много внимателно предпроектната документация за магистрала “Люлин” и смятаме, че няма пречки да завършим обекта в срок, съобщи  в понеделник Ведат Четинташ, представител на турската фирма “Мапа”. Той потвърди, че от фирмата не виждат пречки от българската страна да започнат строителството на пътя в определените срокове и да го завършат точно след три години, считано от началото на октомври. Гаранцията, която строителите са задължени да дадат за експлоатацията на пътя, е една година.

Турският джойнт-венчър “Мапа – Ченгиз” бе избран за строител на близо 20-километровата магистрала “Люлин” с цена за строителството от 137,382 млн. евро. Магистралата ще започва от северната дъга на Софийския околовръстен път, ще минава през Суходол, Голямо и Мало Бучино и при пътен възел Даскалово ще се включва в бъдещата автомагистрала “Струма”.

Комисията за избор на кандидатите е предложила на Европейската комисия общо пет консорциума, уточниха експерти от Изпълнителна агенция “Пътища” (ИАП). Три от тези предложения са включвали турски фирми, а две - гръцки. Това бяха кандидатите, които предложиха най-ниска оферта за строителството на магистралата, поясниха от ИАП. Когато се строят инфраструктурни обекти с безвъзмездни европейски средства, задължително условие е да се избере кандидатът с най-ниската цена за строителството.

Изпълнителният директор на агенция “Пътища” Веселин Георгиев уточни, че най-ниската цена за строителството от 118,950 млн. евро е предложена от турския консорциум “Лимак-Еко”. Консорциумът обаче не е бил допуснат до участие заради пропуски в техническата документация. Следващите, предложили най-ниската цена за строителство и най-близка до предварително определената от Европейската комисия сума, е консорциумът “Мапа – Ченгиз”.

От програма ИСПА ще отпуснат 111,338 млн. евро за магистралата, а разликата до окончателната сума за строителството на обекта ще се поеме от държавния бюджет.

Бъдещата магистрала ще се строи с две платна и аварийна лента във всяка една от посоките. Проектната скорост на движение е 100 – 110 км/час. По трасето ще бъдат изградени 26 моста и виадукти с обща дължина от 6 хиляди метра, три тунела с обща дължина 1269 метра и укрепителни стени с дължина от близо 3 хиляди метра. 

Представителите на турския консорциум съобщиха, че в България са строили досега само пречиствателни станции, но в Турция имали богат опит в строителството на пътища и магистрали. По техните думи, те са реализирали пътни проекти за над 800 млн. долара и са изграждали магистрали при по-тежки условия от тези за магистрала “Люлин”.

Изпълнителният директор на агенция “Пътища” Веселин Георгиев заяви, че като възложител на обекта ще следи да се спазват стриктно сроковете за предаване на всеки един етап от строителството на обекта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kirozilat
    #9

    i loshoto kachestwo predopredelia...awe wie turska rabota hubawa wijdali li ste...az ne!

  2. aman
    #8

    и вижте колко е ниска цената. Това е един от най-скъпите километри нова магистрала. Страшна фирма са щом дават цяла една година гаранция на пътя. Всяка година ремонт на магистралата ли ще се прави. Аз виждам как миндер-чеиз ще отчетат няколко стотин камиона повече насипи прекарани от А до Б и после ще лапнат едни големи пари. Да не говорим, че проектът като цяло е тъп и недомислен, не случайно сагата е от 5-6 години. http://www.focus-news.net/?id=n538907

  3. Pete
    #7

    но умишлено манипулира аудиторията с :"Когато се строят инфраструктурни обекти с безвъзмездни европейски средства, задължително условие е да се избере кандидатът с най-ниската цена за строителството" - това не е вярно!!!В т.нар. "Практическо ръководство ца ФАР, ИСПА и САПАРД", по който се провеждат тръжните процедури пише "less expensive price", т.е. в превод "по-малко скъпата цена"! Др. е въпроса, че чиновниците от ДЕК на ЕС в София, интерпертират тази фраза, като ' the cheapest price", а пък БГ

  4. Али Чауш
    #6

    Ха-ха! Турция над всички гяури. ДПС и Доган си решават всичко - Първанов да ви сърба попарата, а ние ще си ядем баклавата.

  5. оаеишщг
    #5

    Изп.директор В.Георгиев от агенция "Пътища"ряпа да яде.Няма такова нещо,че най-ниския офертпо цена ще бъде избран.Не е само цената най-важния фактор.Не съм в Б-я и ми са малко по ясне другарю Георгиев тези неща.Строил съм и пътища и постройки.Малко множко е цената на това шосе.Не се разбира с 4-ри платна ли ще бъде или само с две?Въпреки всичко цената е много висока.А гаранцията е нищо!!Според ЕС5 години!!!!

  6. Дядо
    #4

    Ако това е фирмата която строи пречиствателната станция край Стара Загора, магистрала след 10 години.Къде сте разследващи журналисти?КУПИХА ЛИ ВИ?

  7. азинатор
    #2

    дпс си строи магистралка, а? Досега, офиси, молове, хотели, днес и магистралка. Колко ли са ги чукали комунягите за да клекнат така яско на дпс-тата?

  8. zizi
    #1

    те до магистралата и джамийка ще си направят, а ние ще продължаваме тъжно да си пишем и нищо да не правим

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.