Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

НКЖИ отрича счупена стрелка да е причинила дерайлирането на товарния влак в Пловдив

4 коментара
Трите цистерни с пропан-бутан от дерайлиралия влак в Пловдив вече са изправени, а локомотивите бяха изправени. Сн. БГНЕС

Все още не е известна причината, поради която товарен влак на фирмата "Булмаркет" дерайлира на гара Пловдив, воден от локомотива на същата композиция, която се взриви на гара Хитрино. Цистерните с пропан-бутан са изтеглени през изтеклата нощ, а двата локомотива са изправени, съобщи в неделя сутринта директорът на ОДП Пловдив старши комисар Атанас Илков. До края на деня ще бъдат изтеглени и двата локомотива, заяви генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Красимир Папукчийски. Той не приема тезата на фирмата собственик на товарната композиция, че причина за инцидента е състоянието на жп инфраструктурата и по-точно счупен език на стрелка.

Двата локомотива и първите три вагона на влак на "Булмаркет Рейл Карго" с 25 вагона, превозващи 1900 тона пропан-бутан, дерайлираха в 4.15 сутринта в събота. 

Първата машина е същата, която е теглила композицията, взривила се при инцидента на гара Хитрино през декември 2016 г. 

"Стрелката е била проверена преди 10 дни, инспекцията е показал, че няма проблем със стрелката. Не мога да се съглася с твърдението, че инфраструктурата е в лошо техническо състояние", заяви Красимир Папупкчийски.

Тече проверка за теглително уравновесяване на локомотивите, което се провежда под ръководството на председателя на комисията по разследването на инцидента.

По-голяма яснота ще има след като бъдат свалени данните от черната кутия на машината.

"Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние", коментира Красимир Папукчийски пред БНР.

Той уточни, че няколко часа преди инцидента в събота, по същия маршрут минават две други композиции с по-голяма брутна тежест.

"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ.

Красимир Папукчийски допълни, че не се съмнява в релсовия път:

"Това е една от най-натоварените гари в България, където минават среднодневно 150 влака. Нямам съмнения, че състоянието на железопътната инфраструктура е лошо за да преминават такива влакове", каза Папукчийски.

На местопроизшествието следователите и вещите лица намерили счупения език на стрелката, както и множество липсващи скрепителни елементи, заявиха от фирмата собственик.

Заместник-директорът на "Булмаркет" Светослав Първанов, каза че локомотивът на дерайлиралия влак е бил абсолютно изправен и е преминал всички задължителни прегледи. "Линиите не са изправни. И това беше официално констатирано. Ние обаче не сме хората, които ще обвиняваме", каза още Първанов в неделя.

Шефът на НКЖИ Красимир Папукчийски обаче каза, че "стрелката може да е била счупена и при падането на локомотива".

Движението по засегнатото трасе беше възстановено. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #4

    ръководството на НКЖИ, най-вече тия,които правят и изпълняват проектите отдавна трябва да са клиенти на Темида. Само че корупцията е жестока. Все повече инциденти ще стават заради калпаво изпълнение, влагане на втора ръка материали и кражба на средства.

  2. Територия на Мики Маус
    #3
    Отговор на коментар #1

    умнички, ама с претенции и пишете! Цистерните са двойно бронирани. Преди години имаше дерайлирали и паднали от 9 метра. Без експлозия. Нищо,ти си пиши, ние ще те научим!

  3. Територия на Мики Маус
    #2

    каква е истината? Честните частници-офшоркаджии-защо никога за нищо не са виновни?

  4. milan
    #1

    Не е редно,27 цистурне пълни с пропан-бутан,да преминават през населени места и гарите принадлежащи към урбанизирани райони.Прекалено голямата композиция е трудна за управление и маневри.Релсите не са издържали на огромния товар...Има много въпроси и отговори,на които трябва да отговорят специалисти.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.