НКЖИ отрича счупена стрелка да е причинила дерайлирането на товарния влак в Пловдив

Трите цистерни с пропан-бутан от дерайлиралия влак в Пловдив вече са изправени, а локомотивите бяха изправени. Сн. БГНЕС

Все още не е известна причината, поради която товарен влак на фирмата "Булмаркет" дерайлира на гара Пловдив, воден от локомотива на същата композиция, която се взриви на гара Хитрино. Цистерните с пропан-бутан са изтеглени през изтеклата нощ, а двата локомотива са изправени, съобщи в неделя сутринта директорът на ОДП Пловдив старши комисар Атанас Илков. До края на деня ще бъдат изтеглени и двата локомотива, заяви генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Красимир Папукчийски. Той не приема тезата на фирмата собственик на товарната композиция, че причина за инцидента е състоянието на жп инфраструктурата и по-точно счупен език на стрелка.

Двата локомотива и първите три вагона на влак на "Булмаркет Рейл Карго" с 25 вагона, превозващи 1900 тона пропан-бутан, дерайлираха в 4.15 сутринта в събота. 

Първата машина е същата, която е теглила композицията, взривила се при инцидента на гара Хитрино през декември 2016 г. 

"Стрелката е била проверена преди 10 дни, инспекцията е показал, че няма проблем със стрелката. Не мога да се съглася с твърдението, че инфраструктурата е в лошо техническо състояние", заяви Красимир Папупкчийски.

Тече проверка за теглително уравновесяване на локомотивите, което се провежда под ръководството на председателя на комисията по разследването на инцидента.

По-голяма яснота ще има след като бъдат свалени данните от черната кутия на машината.

"Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние", коментира Красимир Папукчийски пред БНР.

Той уточни, че няколко часа преди инцидента в събота, по същия маршрут минават две други композиции с по-голяма брутна тежест.

"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ.

Красимир Папукчийски допълни, че не се съмнява в релсовия път:

"Това е една от най-натоварените гари в България, където минават среднодневно 150 влака. Нямам съмнения, че състоянието на железопътната инфраструктура е лошо за да преминават такива влакове", каза Папукчийски.

На местопроизшествието следователите и вещите лица намерили счупения език на стрелката, както и множество липсващи скрепителни елементи, заявиха от фирмата собственик.

Заместник-директорът на "Булмаркет" Светослав Първанов, каза че локомотивът на дерайлиралия влак е бил абсолютно изправен и е преминал всички задължителни прегледи. "Линиите не са изправни. И това беше официално констатирано. Ние обаче не сме хората, които ще обвиняваме", каза още Първанов в неделя.

Шефът на НКЖИ Красимир Папукчийски обаче каза, че "стрелката може да е била счупена и при падането на локомотива".

Движението по засегнатото трасе беше възстановено. 

Споделяне

Още по темата

Още от България

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?