Русия ще одобри програмата за редовни полети на авиокомпания "България Ер" от Варна и Бургас до Новосибирск за целия летен сезон. Това съобщи за Mediapool зам.-министърът на транспорта Камен Кичев, който е в Москва на среща по проблема с руския си колега – зам.-министъра на транспорта Валерий Окулов.
В началото на май стана ясно, че руските авиационни власти отказват да разрешат на "България Ер" да превозва руски граждани по линията българското Черноморие - Новосибирск, защото "тази компания не е официален превозвач по линията и не може да извършва полети по това направление".
От туристическия бранш се опасяваха, че лятната почивка на десетки хиляди руснаци, които са си платили туристическия пакет в България заедно с полета, може да бъде провалена. Вместо с "България Ер" туристите се извозваха с руската авиокомпания "Сибир". По думите на Кичев "България Ер" също е извършвала полети по линията, но те са одобрявани "ден за ден".
Във вторник Окулов "е обещал" одобрение за всички планирани полети на "България Ер" до Новосибирск до септември.
От българското транспортно министерство съобщиха във вторник още, че генералният директор на Държавно предприятие "Ръководство въздушно движение" (РВД) ще бъде сменен. Диян Динев ще замени на поста Георги Ангелов, който го заемаше около половин година.
От Москва Кичев коментира за Mediapool, че смяната се налага, защото "някои неща не вървят в правилната посока". Изпълнението на капиталовата програма на дружеството е едно от тях, каза Кичев.
РВД има славата на държавно предприятие, чиито служители имат най-високите средни възнаграждения в страната - около 4900 лв. за миналата година, като заплатата на генералния директор е стигала до 17 хил. лева. Премиерът Бойко Борисов се закани да сложи таван на заплатите във всички държавни дружества, тъй като били "ненормално високи".
Динев работи в РВД от 15 години. Започва кариерата си като асистент-ръководител полети. През годините заема длъжностите ръководител полети, експерт "Обслужване въздушно движение" (ОВД), ръководител сектор "Център за подготовка на кадри". От 2006 година досега оглавява дирекция "Управление на въздушното движение".
Той участва и в управлението на проекта за изграждане на функционален блок въздушно пространство DANUBE FAB – проект по инициативата на Европейската комисия – Единно европейско небе за хармонизиране и обединяване на аеронавигационното обслужване в рамките на въздушните пространства на България и Румъния.
Диян Динев е представлявал РВД и България в работни групи към европейската и световната служби за контрол на въздушния трафик – ЕВРОКОНТРОЛ и ИКАО.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
.......
че руските пияници няма да дойдат на море!!!
Tazi srednowekowna kreposs bojni kuli kyde se namira?
летище София
Мдааа, не е тайна че ръководството на РВД традиционно е една бюрократична кочина за точене на пари. Сега не е зле да се смени и ръководството на Гъ-Дъ ГВА, защото тази агенция не престана да ни смайва с абсурдите си.Като начало преди 2 години ГВА буквално "оряза крилата" на цялата българска карго-авиация и съсипа бизнеса на стотици хора, като отне типовия сертификат на самолет Ан-12 с който те оперират. Като формално основание послужиха разпоредбите на ИКАО, но това беше само повод, което си пролича …
и по-късно, когато стана ясно че административна вратичка да продължи ползването на този самолет все пак е имало. Нещо повече - имаше желание и възможност самолетът да премине сертификационна програма по всички евпорейски правила и да изпълни всички изисквания, но Гъ-Дъ ГВА не пожела и да чуе за това. Така с един удар смаза буквално целия роден карго-бизнес и затри в най-прекия смисъл не по-малко от 5-6 ПЕЧЕЛИВШИ и уважавани български карго-компании в полза на чуждите им конкуренти.Нещо повече, и днес в ГъДъ се подвизава някой си гьонсурат Захариев, главен секретар (нещо като управител на водопад?) който съвсем скоро в интервю за пресата каза че "обучението на пилоти в България изобщо не трябва да е сред приоритетните дейности за държавата" (по повод приема за тази специалност в ТУ). "Логиката" зад тези доводи също е покъртителна: така се подпомагал частния бизнес (значи според Захариев на частния бизнес държавата трябва не да помага, а да пречи!) защото пилотите отивали в частни компании. Ако тази логика е вярна, трябваше да закрием изобщо всички специалности държавна поръчка: 90% от реализираните програмисти, например, също отиват в частни фирми!А за звеното с позорно име СЗРАС на ГВА изобщо не ми се говори. Там авиационните произшествия се анализират по метода "Бог да ги прости, ние пак ще летим!" Идиоти!!!
Толкова бях притеснен - кога ще се нормализират полетите!!!А вероятно и целия български народ също се е тревожел от това ненормално състояние на нещата, особено пък по отношение на връзката с Новосибирск! (Всъщност къде беше Новосибирск? В Сибир трябва да е, ако се съди по името му???)Но не е зле с всеки полет обратно да им товарим по стотина парчета от партийците, ръководени от "Позитано" 20.
а коя е правилната за тях?
Дали не е гузно за забавянето на изпълнението на капиталовата програма на дружеството или за врътките с депозитите?!
Всъщност не е чудно, че махат доректора, хора!Щото той си защитава хората и работата. Финансовите резултати на предприятието са добри, но са лоши на мизерната държава.Не е трудно да се досетим какво може да поиска държавата от това предприятие - пари - така,както правеха всички останали правителства - точеха за частни и държавни цели.И понеже сега получиха отпор на професионалист, а не мижитуркането на парашутист - ето защо се спретва гадното обвинение, макар и витаещо като слух, че финансовите резултати били лоши. хахахах!!!Ще видим докъде ще докара нещата амбициозното експертче - ако слушка, ще е добре, но дали това ще бъде в интерес на работата?...