Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Нортволт" пусна първия си гигазавод в Европа, за да конкурира "Тесла"

3 коментара
Гигазаводът за батерии на "Нортволт" (Northvolt) в Швеция.

Шведската компания за производство на електрически батерии "Нортволт" (Northvolt) обяви в сряда, че е пуснала в експлоатация гигазавода си в Швеция, който е първият по рода си за европейска компания на територията на Стария континент, предаде Франс прес.

Създаден, за да конкурира американската компания "Тесла" (Tesla) и азиатските производители на литиево-йонни батерии за автомобилната промишленост, заводът, разположен в Шелефтьо, Северна Швеция, е сглобил първата си батерия миналата нощ, съобщи "Нортволт".

След като приключат тестовете, производството за търговски цели ще започне в началото на 2022 г., уточнява пред АФП директорът на завода Фредрик Хедлунд.

От "Нортволт" предвиждат през идните две години заводът да достигне производствена мощност от 16 гигаватчаса, която да задоволи нуждите на 300 000 превозни средства. Когато достигне пълната си мощност, заводът ще произвежда ежегодно батерии за 1 милион електрически превозни средства при годишен производствен капацитет от 60 гигаватчаса.

"Тесла" ще пусне скоро първия си завод в Европа, а азиатските компании имат големи заводи в Полша и Унгария, но никоя европейска група досега не е имала подобна производствена мощност, отбелязва АФП, цитирана от БТА.

Заводът, разположен само на 200 километра от Северния полярен кръг, е бил избран заради близостта си до големи източници на възобновяема енергия в Северна Швеция, най-вече хидроелектричество. Консумираната от завода електроенергия ще е 100 процента възобновяема, казват от "Нортволт".

Компанията, една от най-големите европейски надежди в сектора на автомобилните батерии, вече е получил поръчки на стойност 30 милиарда евро от европейски автомобилни гиганти като германските "Бе Ем Ве" (BMW) и "Фолксваген" (Volkswagen) и шведския "Волво" (Volvo), с който предвижда да изгради и втори завод в Европа.

Компанията с централа в Стокхолм, която е основана през 2016 г. от шведа Петер Карлсон и италианецаeПаоло Черути, и двамата бивши служители на "Тесла", вече е набрала финансиране от няколко милиарда евро.

Сред акционерите ѝ фигурират "Фолксваген". "Голдман Сакс" (Goldman Sachs), "Бе Ем Ве", скандинавски фондове, а от 2020 г. и основателят на "Спотифай" (Spotify) - шведският милиардер Даниел Ек.

Освен частно финансиране "Нортволт" се е възползвала и от европейски фондове, тъй като Старият континент полага усилия да компенсира изоставането си в областта на батериите на фона на масовото ориентиране на автомобилостроителите към електрическите автомобили.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. feb
    #3

    Ел. автомобилите са огромен балон, който ще гръмне драматично в световен мащаб. Още по-забавно ще е у нас. Представете си само 50% от съседите ви да проточат удължители към колите си долу. Да не говорим за мрежата, която дори в момента не издържа пикови натоварвания...

  2. рептилиан
    #2

    Главното производство на Тесла са електрическите автомобили, а батериите за тях са само помощен продукт. Шведската компания, която ми е симпатична, е на голямо разстояние от Тесла.

  3. т€еритория на Мики Маус
    #1

    зИлените правеха големи спънки на Тесла завода в Германия!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.