Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Норвегия Еър” с историческа сделка за над 21 млрд. долара

3 коментара
“Норвегия Еър” с историческа сделка за над 21 млрд. долара

Нискотарифната авиокомпанията “Норвегия Еър Шатъл” (Norwegian Air Shuttle) подписа най-голямата сделка в историята на европейската авиация за доставката на 222 самолета на обща каталожна стойност над 21.6 млрд. долара, съобщиха от компанията.  

Доставките на самолетите ще започнат през 2016 г. Целта е подмяна на авиопарка и увеличаване на дестинациите. Поръчката включва 122 самолета “Боинг” и 100 машини “Еърбъс А320”. Това е първата поръчка на норвежката компания за самолети “Еърбъс”. 

Компанията прави рекордната покупка на самолети залагайки на възстановяването на европейския пазар.

“Днес е исторически ден за “Норвегия Еър Шатъл”. Поръчката, която се превърна в най-голямата в историята на европейската авиация, бележи важен момент в десетгодишната история на компанията“, заявява Бьорн Кьос, който е най-големият акционер и главен изпълнителен директор на компанията.

Тези нови самолети ще позволят на норвежците да станат един от доминиращите играчи на европейския пазар", прогнозира анализаторът в  Swedbank Ханс Ерик Якобсен.

В поръчката има опция за купуването на още 150 самолета от двата авиопроизводителя, ако норвежката компания реши.

“Норвегия Еър Шатъл” е втора по оборот сред скандинавските авиопревозвачи след шведската SAS. Акциите ѝ се търгуват  на фондовата борса в Осло. Компанията разполага в момента с над 60 самолета, които покриват повече от 100 маршрута. Служителите ѝ са около 2500. За последните пет години е увеличила пътниците си от 3 милиона годишно на 16 милиона през 2011 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Жалко, че България имаше лизинг на Боинг 767 и можеше да лети по най-дълги маршрути в света..Но алчността на управляващите и търговския отдел ликвидира потенциала от специалисти и екипажи. А с това и перспективата за българската авиация...

  2. Анонимен
    #2

    Сега като почнеме в Б-ия да произвеждаме бразилски самолети на ишлеме, ще купят и 100-тина и от нас! Плюс още толкова нови китайски коли от Троян на мутрата Гриша Ганчев! Мотокарите, дето ги правихме - умреха вече! Kypвитe са ни по албанските бapдaци, пeдepacитe - по гръцките острови! Чушки, домати, грозде и плодовете са унищожени! ..... Остана Боко да им даде "Know-How" как се рита топка на 35 градуса горешина и как после с половинметровата метална дюза на пожарникарския маркуч си промива задника!

  3. Анонимен
    #1

    Как мога да си купя акции от тази компания , знае ли някой ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.