Средно с 20 до 40% нарасна броят на пътниците през празничните дни, които пътуват с БДЖ, съобщиха в четвъртък от железопътния превозвач. Изчерпани са всички свободни места – спални, кушет и седящи места до 31 декември включително за нощните влакове от София до Добрич и Варна, уточниха от БДЖ. Спални места няма и за нощния влак от Добрич до София, който тръгва веднага след празничните дни – на 2 януари.
От железопътната компания очакват, че пътникопотокът ще е най-голям на 1 януари и в последните дни от ученическата ваканция – 5 и 6 януари.
Най-голям проблем за жп превозвача представлява осигуряването на спални вагони за нощните влакове по дългите дестинации. Традиционно по линията между София и Русе нощните влакове са обслужвани от спални вагони, но поради липсата на достатъчно такива в момента линията се обслужва от кушет-вагони. От БДЖ уточниха, че през 2008 година ще обявят поръчка за доставка на поне 30 спални вагона.
Обслужването на полетите от и за летище София е нормално, показват данните от интернет-страницата на софийския аеропорт. Има анулирани полети от и до Виена, Брюксел и Букурещ, но те не са заради проблеми с метеорологичните условия на столичното летище. “България Ер”, “Скай Юръп” и Австрийските авиолинии отмениха полети до и от Виена в четвъртък и петък. В двата работни дни са анулирани полети и до румънската столица Букурещ от авиокомпаниите “България Ер” и румънската “Таром”. Полети до Брюксел бяха отменени и от Брюкселските авиолинии и “България Ер”. |
През следващата година ще започне и ремонтът на вагоните с парите от облигационния заем, който БДЖ реализира през ноември. С него ще бъдат ремонтирани основно 1200 товарни вагона, коментира изпълнителният директор на БДЖ Олег Петков. От компанията очакват през 2008 година товарните превози да нараснат с 1 процент, а пътническите с 2-3 процента.
Очакваната печалба на компанията за отминаваща 2007-ма година е между 5 и 10 млн. лв., поясни Олег Петков. Приходите на железопътния превозвач са се увеличили с 40 млн. лв., а разходите - с около 9 млн. лв. Прогнозата на БДЖ е, че до края на годината ще бъдат превозени общо около 32 млн. души и 20 млн. тона товари.
Проблемът е, че основната печалба на железопътната компания е от продажба на недвижимо имущество, а не от приходи от услугата. По тази причина не може да се очаква, че през следващата година печалбата ще продължи да нараства. С част от парите, реализирани от облигационния заем, БДЖ се разплати с НЕК, с националната компания “Железопътна инфраструктура” и с други кредитори. През тази година задълженията на държавния жп-превозвач са били намалени със 150 млн. лв., поясни директорът Олег Петков.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Кой ли е назначил този Петков с толкова смешна инвестиционна политика?
Абе БДЖ не може да кара по старому, сега във времето на магистрали, добри пътища и автобуси. Или ще си остане на дотации и няма да си "играе" на търговско дружество а ще осигурява определени услуги според бюджета или ще закрива не ефективните линии, докато останат някои ефективни, или николко!
Единствения начин БДЖ да продължи да същесвува е чрез нощните влакове със спални и кушетни вагони. На никой не му се пътува 6 часа с автобус по дълга линия. Легнеш си във влака, чиста работа. Хубаво е и да са гъфкави и винаги да има места за тези вагони, защото те са според мен един от големите приходи на компанията или поне трябва да бъдат. Пр. София - Бургас, редовен билет за нощен влак - 16.30 + 4лв (кушет) = 20.30, билети за нощни автобуси тръгващи от ЦА София - 24 - 25лв. Равносметка излиза …
по евтино с влака при това си се наспал като хората. Спалния вагон е 8 лева и с него излиза колкото с автобуса, но остава това, че пак човек се е напал и отпочинал и може да си свърши работата без проблем, а не да дреме. Както и автобусите така и Влаковете имат намаления за билети отиване и връщане, така че и там излиза същата разлика, каквато е за едната посока.Едно ще кажа, аз когато съм пътувал винаги вагоните са били пълни и винаги е имало чакащи хора за места, т.е. това си е печалба. Защото тези хора можеи да предпочетат рейс ако няма спални места, а може и да се каяът все пак във влака. И в двата случая БДЖ губи, единия път защото губи сами те пътници, втория - така и така ще се качът на влака, защо да не дадат по още 4 или 8 лева отгоре.Незнам колко им струва добавянето на един вагон и поддръжката му за едно пътуване, но с тъпкани вагони от правостоящи няма да я бъде. Да не говорим, че както е тръгнало ако ги подбарат от ЕС и им забранят правостоящите ще загинат на момента.На мен като потребител ми е удобно да пътувам с влак. Предпочитам го пред автобус, просто са ми по удобни дестинациите по които пътувам. Та за това съм заинтересован.
естествено че по дългите линии ще предпочета да пътувам с бусовете на етап/биомет или другите.БДЖ са вонящи и мръсни,направо трагично.отвратителни тоалетни.купе пушачи-непушачи-няма значение-пуши се навсякъде.селска история.ако го дадат БДЖ на частници като бусаджиите нещата със сигурност ще се променят.е цената в случая ще се изравни с тая на автобуса,но по-добре да се пътува на чисто и приятно отколкото като скотове.
ако и тях като ресторант вагоните са продали на онзи дето го гърмяха лятото на лечевия манол, пак ще купуваме нови вагони-втора ръка .
единственото ВИНАГИ търсено нещо в БДЖ Пътнически превози това са спалните вагоне. Е колко години вече, не успяха да си намерят. Вероятно има някой в държавата /вероятно ДПС/, които са ЗА автобусния транспорт, и по-малко за железопътния.а представете си че във всяка композиция вместо по 3 спални имаше по 8-10 спални вагони? Повечето от нощните автобусни линии щяха да отпаднат. В спалните вагони не се спи чак толкова добре, но все пак човек лежи, може да се събуе, съблече. А това вече не е малко.
по-скоро бих пътувал в химическа тоалетна, отколкото в стандартно купе на БДЖ.
единствените кенефи са самите гари ..