Нощният транспорт в София тръгва по Великден

Линиите ще са четири и с обща спирка в центъра

Нощният транспорт в София тръгва по Великден

Четири нощни автобусни линии ще кръстосват София от 7 април - ден преди Великден. Те ще свързват основни квартали на града, а маршрутите им ще се пресичат на пл. "Княз Ал. Батенберг". Нощните автобуси ще се движат от 0 до 4 часа, а картата за тях ще е 2 лева на пътник.

Това съобщи зам.-кметът по транспорта в Столичната община Евгени Крусев в петък.

Нощните линии ще са обозначени с N и съответния номер от 1 до 4. Автобусите по първата линия ще се движат от ж.к."Люлин"1 и 2 до "Младост 4". Вторият маршрут е от "Обеля" през "Надежда" до "Студентски град". Трета линия ще свързва ж.к. "Овча купел" 2 и кв. "Левски", а четвъртата ще е от "Дружба 2" до кв. "Гоце Делчев".

Четирите маршрута имат обща спирка - на пл. "Княз Ал. Батенберг". Там те ще остават по 5 минути, за да могат пътниците да се прехвърлят от една линия на друга, ако искат. Автобусите по 4-те маршрута ще минават през 40 минути.


Илюстрация: Столична община

Пътуването през нощта ще струва 2 лева, а картата ще се продава от кондуктор във всеки автобус, който ще отбелязва датата, на която е купена. Абонаментните карти за останалите линии от градския транспорт няма да важат през нощта, тъй като в цената им било включено само пътуването по дневните маршрути.

Нощният транспорт ще се движи експериментално до края на годината и разходите за него се изчисляват на 900 000 лева. Ако опитът е успешен, автобусите през нощта ще останат за постоянно.

От общината очакват линиите да се ползват от хора с "активен социален живот", чуждестранни туристи и от хора, които работят през нощта. Проучване на местната власт показало, че 30% от аутсорсинг и ИТ компаниите имат нужда от транспорт за служителите си през нощта. Щяло да се говори с тях вместо ваучери за таксита да купуват на служителите си карти за нощните автобуси.

Това е поредният опит на общината да пусне градски транспорт през нощта. Преди няколко години в града имаше три такива линии, чиято пресечна точка беше пред Народната библиотека. Интервалите им на движение обаче не бяха синхронизирани.

Споделяне

Още по темата

Още от България

До какво ще доведе изискването за "зелените" сертификати?