Нощният транспорт в София тръгва по Великден

Линиите ще са четири и с обща спирка в центъра

Нощният транспорт в София тръгва по Великден

Четири нощни автобусни линии ще кръстосват София от 7 април - ден преди Великден. Те ще свързват основни квартали на града, а маршрутите им ще се пресичат на пл. "Княз Ал. Батенберг". Нощните автобуси ще се движат от 0 до 4 часа, а картата за тях ще е 2 лева на пътник.

Това съобщи зам.-кметът по транспорта в Столичната община Евгени Крусев в петък.

Нощните линии ще са обозначени с N и съответния номер от 1 до 4. Автобусите по първата линия ще се движат от ж.к."Люлин"1 и 2 до "Младост 4". Вторият маршрут е от "Обеля" през "Надежда" до "Студентски град". Трета линия ще свързва ж.к. "Овча купел" 2 и кв. "Левски", а четвъртата ще е от "Дружба 2" до кв. "Гоце Делчев".

Четирите маршрута имат обща спирка - на пл. "Княз Ал. Батенберг". Там те ще остават по 5 минути, за да могат пътниците да се прехвърлят от една линия на друга, ако искат. Автобусите по 4-те маршрута ще минават през 40 минути.


Илюстрация: Столична община

Пътуването през нощта ще струва 2 лева, а картата ще се продава от кондуктор във всеки автобус, който ще отбелязва датата, на която е купена. Абонаментните карти за останалите линии от градския транспорт няма да важат през нощта, тъй като в цената им било включено само пътуването по дневните маршрути.

Нощният транспорт ще се движи експериментално до края на годината и разходите за него се изчисляват на 900 000 лева. Ако опитът е успешен, автобусите през нощта ще останат за постоянно.

От общината очакват линиите да се ползват от хора с "активен социален живот", чуждестранни туристи и от хора, които работят през нощта. Проучване на местната власт показало, че 30% от аутсорсинг и ИТ компаниите имат нужда от транспорт за служителите си през нощта. Щяло да се говори с тях вместо ваучери за таксита да купуват на служителите си карти за нощните автобуси.

Това е поредният опит на общината да пусне градски транспорт през нощта. Преди няколко години в града имаше три такива линии, чиято пресечна точка беше пред Народната библиотека. Интервалите им на движение обаче не бяха синхронизирани.

Още по темата
Още от България