Нов асфалт и шумяща маркировка се слагат край Своге

Сн. АПИ

Преасфалтиран е участъкът от пътя между София и Своге, където автобус се обърна и загинаха 17 души. Движението по пътя ще бъде пуснато в 20 часа, но без да е поставена маркировка. за това шофьорите трябва да карат внимателно през тази отсечка, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура".

Преасфатирането на опасния участък започна в петък, въпреки че няколко месеца от пътната агенция призовавали изпълнителя на ремонта на пътя - обединението "Трейс Своге", да поправи дефектни участъци по него. Това се случи след жестоката катастрофа, довела и до оставки в правителството.

След инцидента беше съобщено, че качеството на асфалта в този участък от пътя е по-ниско от нужното, сцеплението с гумите на автомобилите е по-малко и това създава предпоставки за катастрофи. Сега от пътната агенция твърдят, че при преасфалтирането са използвани материали с нужното качество и с по-голямо сцепление от изискваното по проект.

В събота ще бъде поставена и шумяща маркировка на тази отсечка. Движението няма да се спира, но шофьорите ще трябва да се движат по-внимателно заради ремонта.

Движението в участъка бeше спряно, а обходните маршрути за леките автомобили са по пътя София - Монтана и след това през Своге - Искрец - Бучин проход.

Следващата седмица започва одит на целия път през Искърското дефиле от независим одитор по пътна безопасност. Той трябва да препоръча нови ремонти, сигнализация и знаци, ако такива са нужни.

От АПИ припомнят, че в случая те отговарят само за поддържането на пътното платно "от бордюр до бордюр". Община Своге трябвало да се грижи за тротоари, растителността, осветлението, подземните съоръжения.

По повод изнесените преди дни от Института за пътна безопасност данни от проверка, че участъкът на инцидента не отговаря на никакви стандарти и контролните органи са допуснали серия от нарушения още от проектирането на последния му ремонт, през извършването му и пускането на отсечката в експлоатация, агенцията коменттира, че "тези констатации не са направени от лицензирани одитори по пътна безопасност, а на отделни личности, обявяващи се за експерти".

Споделяне
Още по темата
Още от България

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?