Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нов космически успех на Илън Мъск

24 коментара
Нов космически успех на Илън Мъск

И трите бустера на ракетата "Фалкон хеви" (Falcon Heavy), която беше изстреляна от компанията "Спейс екс" (SpaceX) в четвъртък вечер от космодрума "Кейп Канаверал" във Флорида, се приземиха успешно, съобщи Асошиейтед прес.

Осем минути след изстрелването два от бустерите кацнаха обратно в Кейп Канаверал, както стана и при първия тестов полет през февруари миналата година.

Две минути по-късно основният бустер се приземи на платформа в океана, за разлика от първия старт, когато тази част от мисията беше неуспешна.

"Спейс екс" осъществи в четвъртък втори старт на най-мощната ракета в света в момента "Фалкон хеви" една година след като при първия тестов старт изведе с нея в космоса спортна кола.

Новата и усъвършенствана "Фалкон хеви" беше изстреляна с комуникационния сателит "Арабсат". Това е първият комерсиален старт на ракетата.

Полетът на ракетата в четвъртък беше извършен от същата стартова площадка на космическия център "Кенеди", използвана и за полетите до Луната в рамките на програмата "Аполо" преди половин век, както и за изстрелвания на космическата совалка.

За товар при тестовия старт миналата година собственикът на "Спейс екс" Илън Мъск използва собствения си спортен автомобил "Тесла" с манекен зад волана. В момента автомобилът е в орбита около слънцето отвъд Марс.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #24

    не става, сОкратчик ;-) - продължаваш да лъхаш на съветски napтенкu "за" Мъск така зяе и RT (рашаТудЙЕЙ) - "браво на Илон, ама и нас ни бива..." :-)) - ...други път, сОкратчик ;-) НЕ! - не ви бива! - изостанали и допотопни сте. Справедливостта изисква, когато се пънеш да пишеш за Мъск, космос, американци и руснаци в едни и същи изречения, те (изреченията) да започват със: "За разлика от все по-несправящата се рУсиъ..."

  2. Сократ
    #23
    Отговор на коментар #22

    Не вярвам да разбереш, но "чаршаф"-ът е за Илон Мъск, като коментар под статия за същия. Не е нито за "едните" нито за "другите". Освен туй "другите", дето ще кацат на Марс, не влизат в общия ти знаменател "други".Но ти си сравнявай ...

  3. Bлaдo
    #22

    добър опит, сОкратчик :-))) - колчав чаршаф си изписал с отчаяно усилие да изглежда като че ли рУсия е сравнима с Америка в космическо отношение... :-))) ... дасвидания ... :-))) - докато едните тръгваха да окупират Крим, другите тръгнаха да кацат на Марс...

  4. Сократ
    #21

    Малко факти:

    През 2001 у Илон Мъск узрява идеята за колонизиране на Марс.
    Като първа стъпка той пробва да набави ракети от европейската компания Арианспейс, но се отказва заради високата цена.

    В края на 2001 и през 2002 Илон Мъск води преговори да купи рециклирани интерконтинентални ракети от Русия.
    Водката и пренебрежителното отношение на кагебейските генерали към младия предприемач довеждат до решението му да създаде SpaceX и да направи сам ракетите.

    Шестнадесет години по-късно SpaceX е на

  5. Практик от София
    #20

    "...целият превоз на хора до Международната космическа станция на практика е монополизиран от Русия и нейните апарати "Союз"..."

    Ей, що за опорни лакърдии преразказват рубладжии и „полезни идиоти” относно ракетните двигатели, дето американците не можели да си ги правят сами?!
    Всъщност ето за какво става дума ...

    Двигателите РД-180, които представляват поръчка за производство на ишлеме от страна на американската компания „Pratt & Whitney” в НПО “Енергомаш”, са за първата степен на ракетата „Atlas-5”.

  6. Bлaдo
    #19
    Отговор на коментар #18

    абе "прав" е, ама се е съгласил с каквото съм му написал ;-)

  7. Сократ
    #18
    Отговор на коментар #16

    Владо, по-кротко!Написаното от Димитров е вярно. Вече 7-8 години астронавтите летят до международната космическа станция само със Съюз. За тази услуга руснаците вземат по 70-80 милиона долара на превозен човек.Има разлика между държавно финансираната НАСА и частните компании, като SpaceX и Blue Origin.

  8. Becko
    #17
    Отговор на коментар #14

    Този отговор разочарова... Ютюб е велико достижение на свободата на словото, но на някои индивиди с много пари това не им харесва.За да компрометират ютюб като фактор на истината, в сайта перманентно се качват и явни идиотии, като най-голямата идиотия е за плоската Земя. Но всеки средно интелигентен посетител на сайта лесно се ориентира на какво да вярва...

  9. Bлaдo
    #16

    тавариши тролетарии 4,6,7,9,10,11,14,15..., чЭстит празник на авиацията и космонавтиката... :-))) Допотопната ви опорка "продаваме ракетни двигатели на САЩ" е снета, защото отдавна НЕ Е ВЕРНО! Напредналият свят днес празнува съвсем различна (от путината ви) авиация и космонавтика... Четете, бе! - в днешно време актуалната технология е 'бустерите да се връщат и пак да се ползват'! и путината ви матушка (гладна и изостанала от санкции и от собствената си тьnoтuя) e завинаги фатално изостанала... ... ... и специални "поздрави" за потресаващо неуспешния дебют на новия negepacийски тролЬ к.ДимИтроф ;-)))

  10. Калин Димитров
    #15
    Отговор на коментар #13

    Трол съм бил. Може, не знам. Не съм запознат с терминологията ви. Колкото до връщането на бустърите - две компании в света го правят това към момента: SpaceX и Blue Origin. Всички останали все още не приземяват нищо от ракетите си.За двигателите съм донякъде съгласен. Имаше период, в който САЩ купуваха руски двигатели. Вече това не е случая.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.