Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нов модел за достъп на медиите и пи ар агенции до европарите

6 коментара

Нов прозрачен модел за достъп на медиите и пи ар агенциите за популяризиране на европейските програми през следващия програмен период 2014 – 2020 г. обеща вицепремиерът и министър на правосъдието Зинаида Златанова.

Това стана след среща с асоциации от бранша, сред които АБРО, БАК, БАПРА, БАМОР, БТА, БМС и други, уточниха от пресслужбата ѝ. Въпреки обещаната прозрачност срещата се проведе при закрити врата. На нея са били обсъдени възможностите за подобряване на работата в сферата на публичността.

Представителите на медиите и на пи ар агенциите имат претенции към качеството на осведомяването на гражданите, имат проблем и с това, че не винаги са ясни критериите, по които се разпределят проектите, каза Златанова след срещата.

Тя отбеляза, че всички участници са се обединили около идеята администрацията да изработи ясни методически указания до всички управляващи органи на програмите за договорите в областта на медиите и рекламата за дейностите по информация и комуникация, за да се уеднаквят стандартите и да има равен достъп на всички и реална конкуренция при възлагането на договорите.

Проект на стратегия за информация и публичност за следващия програмен период 2014-2020 г. ще бъде разпространен на всички участници в срещата, обеща Златанова. Тя посочи, че

проектът ще е отворен за предложения и на други организации. Целта е в края на годината да сме спокойни, че това е пътят, по който ще вървим седем години, каза Златанова.

Миналата седмица стана ясно, че медийните групи около бТВ, Нова телевизия, Дарик радио, и фирмите, представлявани от съпругата на лидера на БСП Сергей Станишев – Моника Йосифова и Красен Кралев, са усвоили около една трета от всички пари по договори за популяризиране на европейските програми по времето на тройната коалиция и управлението на ГЕРБ.

Сериозен дял е отишъл и за телевизиите, контролирани от злополучно назначения за шеф на ДАНС депутат от ДПС Делян Пеевски и от икономическата групировка ТИМ, както и за радио веригата "Фокус", собственост на бившия военен контраразузнавач Красимир Узунов.

Това показа справката за сключените договори за информационна дейност по всички европрограми, по които на медии, рекламни агенции и други фирми са изплатени над 66 млн. лева от 2007 г. до 22 май 2013 г. Документът беше качен на сайтовете на правителството и единния информационен портал за структурните фондове в ЕС.

В досега изпълняваните проекти, които бяха оповестени в интернет, няма нарушения, посочи Зинаида Златанова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Ауеуе! Тая да не би да е решила да изземе разпределението на парите от Copос? Ужаст! Всички на протеста!

  2. Анонимен
    #5

    Горката! Тя още ли не се сеща, че пари от Евроипа ще й дойдат през крив макарон.

  3. Анонимен
    #4

    Той, че е сериозен, сериозен е за някои, други са ги минали по-скромно. Станишевата булка – Моника Йосифова над 3 млн. лева, Пеевски и Цветан Василев – близо 2 млн. лева, радио групата "Фокус" - 1.6 млн. лева, а "България он ер" - 800 000 лева.

  4. Анонимен
    #3

    Уж открито, а закрито! Браво управници!

  5. Анонимен
    #2

    Беше си доста очевидно как медиите на Пеевски, особено тв7, обслужваха Борисов - докато не развалиха приятелството ;) А тооо... на Пеевски/Василев медиите са достатъчно много, та е съвсем логично да са лапнали лъвския пай от тия пари.

  6. В и К
    #1

    Най-правилният модел е нито стотинка европари за медии и пиари, защото те не произвеждат стойност.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.