Нов модел за достъп на медиите и пи ар агенции до европарите

Нов прозрачен модел за достъп на медиите и пи ар агенциите за популяризиране на европейските програми през следващия програмен период 2014 – 2020 г. обеща вицепремиерът и министър на правосъдието Зинаида Златанова.

Това стана след среща с асоциации от бранша, сред които АБРО, БАК, БАПРА, БАМОР, БТА, БМС и други, уточниха от пресслужбата ѝ. Въпреки обещаната прозрачност срещата се проведе при закрити врата. На нея са били обсъдени възможностите за подобряване на работата в сферата на публичността.

Представителите на медиите и на пи ар агенциите имат претенции към качеството на осведомяването на гражданите, имат проблем и с това, че не винаги са ясни критериите, по които се разпределят проектите, каза Златанова след срещата.

Тя отбеляза, че всички участници са се обединили около идеята администрацията да изработи ясни методически указания до всички управляващи органи на програмите за договорите в областта на медиите и рекламата за дейностите по информация и комуникация, за да се уеднаквят стандартите и да има равен достъп на всички и реална конкуренция при възлагането на договорите.

Проект на стратегия за информация и публичност за следващия програмен период 2014-2020 г. ще бъде разпространен на всички участници в срещата, обеща Златанова. Тя посочи, че

проектът ще е отворен за предложения и на други организации. Целта е в края на годината да сме спокойни, че това е пътят, по който ще вървим седем години, каза Златанова.

Миналата седмица стана ясно, че медийните групи около бТВ, Нова телевизия, Дарик радио, и фирмите, представлявани от съпругата на лидера на БСП Сергей Станишев – Моника Йосифова и Красен Кралев, са усвоили около една трета от всички пари по договори за популяризиране на европейските програми по времето на тройната коалиция и управлението на ГЕРБ.

Сериозен дял е отишъл и за телевизиите, контролирани от злополучно назначения за шеф на ДАНС депутат от ДПС Делян Пеевски и от икономическата групировка ТИМ, както и за радио веригата "Фокус", собственост на бившия военен контраразузнавач Красимир Узунов.

Това показа справката за сключените договори за информационна дейност по всички европрограми, по които на медии, рекламни агенции и други фирми са изплатени над 66 млн. лева от 2007 г. до 22 май 2013 г. Документът беше качен на сайтовете на правителството и единния информационен портал за структурните фондове в ЕС.

В досега изпълняваните проекти, които бяха оповестени в интернет, няма нарушения, посочи Зинаида Златанова.

Споделяне
Още по темата
Още от България