Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нов проектозакон за автопревозите удря малките фирми

0 коментара

До седмица управляващото мнозинство ще предложи за разглеждане в парламента нов проектозакон за автомобилните превози. Вносител на документа е председателят на транспортната комисия Йордан Мирчев от НДСВ, който се срещна в сряда с представители на Националния съюз на превозвачите.

Темата на разговора бяха проблемите, произтичащи от блокадите на пътищата в столичния квартал "Княжево", с. Мало Бучино и Перник, последвали трагичната катастрофа в столичния квартал "Княжево". На срещата беше и транспортният министър Николай Василев, които също изслуша недоволните български и чуждестранни превозвачи, които са понесли сериозни финансови загуби.

Депутати и експерти на изпълнителната власт едвам озаптиха представителите на Националния съюз на превозвачите, които заплашваха с ответни протести на тирове. Автофирмите се обявиха категорично против пренасочването им по пътя през Мало Бучино с аргумента, че това е четвърторазрядно шосе, което не отговяря на капацитета на камионите им.

За да успокоят превозвачите, депутатите им обещаха в законопроекта за автопревозите да бъдат въведени за първи път изисквания за транспортния капацитет и възрастта на тежкотоварните автомобили за международен и вътрешен транспорт.

При регистрацията за лиценз тировете да не са на повече от 5 години, ще пише в новия текст. За вътрешен превоз, автомобилите не трябва да са използвани повече от 8 години. Фирмите ще имат право да извършват превози извън страната, само ако автомобилите разполагат с общо не по-малко от 200 места или най-малко 100 т. товароносимост. Това ще удари малките автопревозвачи, признаха си представители на транспортното министерство.

По време на срещата, царският депутат Господин Чонков постави въпроса за нуждата от преместване на агенция "Пътища", която е на подчинение в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, под шапката на транспортното ведомство. Предложението на Чонков предизвика бурни аплодисменти от превозвачите, но се оказа само на ниво препоръка.

Транспортният министър увери превозвачите, че строителният министър Валентин Церовски е стартирал ремонта на отсечката Ихтиман-Самоков, където ще бъдат пренасочени тежкотоварните автомобили, за де не минават през Княжево.

Същевременно Василев се ангажира със затягане на контрола по пътищата. Според него, основният проблем е ръстът на автомобили по пътищата, който не отговаря на качеството на пътищата. Това обаче не било проблем само в България, изтъкна Василев. Разрешаването на казуса трябва да мине през строеж и ремонт на пътищата и поемане на част от потока от водния транспорт по Дунав и Черно море и от БДЖ, резюмира министърът пред превозвачите.

Липсва реален технически контрол на автомобили по вътрешните линии, той е само на документи, възмутиха се превозвачите. Те изразиха и недоволство от факта, че вътрешният министър Георги Петканов и кметът Стефан Софиянски вземат сами решения за пренасочване на потока им без да се съобразяват с мнението на засегнатите.

Според превозвачите, тировете са най-изправните автомобили по българските пътища, тъй като са длъжни да отговарят на европейските изисквания. "Защо ние трябва да понасяме последствията от катастрофи, за които не сме виновните," запитаха те по време на срещата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.