Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нов жп тунел е построен у нас за първи път от 50 години

2 коментара
Нов жп тунел е построен у нас за първи път от 50 години

За първи път от 50 години насам е изграден нов железопътен тунел в България. Той е по железопътната линия Елин Пелин - Костенец, която се модернизира с европейски средства. Това съобщи служебният вицепремиер и министър на транспорта Христо Алексиев, който провери на място напредъка по изпълнението на проекта.

"Тунелното строителство в жп транспорта беше дълго време неглижирано. Заварих проектите в спряло темпо и направих всичко възможно те да започнат да се реализират с един добър и ускорен график. Първият сериозен резултат е факт", заяви Христо Алексиев.

Той изрази надежда, че с добрата мобилизация на държавата, на изпълнителя и на надзора, проектът ще бъде изпълнен в срок - до 2027 г.

Над 200 човека с помощта на повече от 100 машини работиха година и половина, за да прокопаят първият тунел на обекта, който е с дължина от 1 километър, посочи транспортният министър.

Железопътният участък Елин Пелин - Костенец е част от проекта за модернизация на железопътната магистрала от София до Бургас. Средствата се осигуряват от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020.

Проектът обхваща двоен жп тунел с дължина почти 7 км, какъвто до момента не е имало в България.

Ще бъдат изградени десетки съоръжения, сред които два тунела с по-две тръби с обща дължина 1.5 км, пътен надлез и подлез, 8 моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова жп гара на Елин Пелин и жп спирка Побит Камък.

Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив.

Изпълнител е турската фирма ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин". Стойността на договора е 498.8 млн. лв. без ДДС.

С напредъка на строителството се запознаха още посланикът на Турция у нас Айлин Секизкьок и представители на местната власт.

В проверката се включи и ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Гeн. Иван Колев
    #2

    Швейцарците се пукат по шевовете от яд и завист.

  2. Нато Натов
    #1

    Вие майтапите ли се. Най-дългият (все още) ж.п. тунел в България - "Козница" - 5 900 метра, е прокопан за година и половина. От Трудови войски и както можете да се досетите, най-вероятно на ръка, с кирки и лопати.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.