Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нова методика вдигна дела на колите с “Гражданска отговорност” до 96,8%

8 коментара
Нова методика вдигна дела на колите с “Гражданска отговорност” до 96,8%

Нова методика, прилагана от Комисията за финансов надзор (КФН), вдигна дела на колите в България с валидна застраховка “Гражданска отговорност” до 96,8%. Това съобщи в сряда членът на КФН и неин говорител проф. Милчо Стоименов.

Методиката е залегнала в проект за наредба, приет на първо четене от комисията. Проектът трябва да бъде одобрен от министъра на вътрешните работи, от участниците в застрахователния пазар, от европейските органи и тогава да мине на второ четене в КФН.

Според предлаганата в методиката формула делът на колите със задължителната застраховка се определя като съотношение между общия брой на колите, участници в пътно-транспортните произшествия и броя на тези от тях, които са били без застраховка. Така през 2005 г. според данните на КАТ на територията на страната са станали произшествия с 83 855 коли, от които водачите на 2676 са били без “Гражданска отговорност”.  По тези данни процентът на застрахованост става 96,8%.

По тази методика България може да се подреди сред страните в Европа с най-висок процент на сключена застраховка, ако проектът ѝ бъде одобрен от Европейската комисия (ЕК).

По сегашния начин на пресмятане на процента според броя на регистрираните в КАТ коли и броя на сключените полици излизаше, че в страната процентът на водачите със застраховка е около 60%. Заради този нисък дял страната ни търпеше критики от ЕК.

Това пресмятане също не беше точно, защото има голям брой коли, които се водят в КАТ, но са спрени от движение от собствениците им и гният по дворове и улици.

Според проектонаредбата делът на притежателите на “Гражданска отговорност” ще се определя всеки месец, като до 20-число от КАТ ще подават данни на КФН за регистрираните произшествия, а от комисията ще връщат обратно на КАТ информация, взета от застрахователните дружества за сключените застраховки и изплатените щети.

От КФН смятат, че пререгистрацията на моторните превозни средства, която тече в момента, също ще повиши дела на водачите с “Гражданска отговорност”, защото сред документите, искани за пререгистрацията, е и полица за сключена застраховка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. RAN
    #8

    Новото в "новата" методика е че някои за първи път чуват за нея. А иначе тя е практика в "старите" страни-членки на ЕС, където автомобилното застраховане е устойчива практика на моторизираните общества там. Може би ще я одобрят и за BG, вероятно прилагана успоредно със съществуващата, докато се нормализира застрахователния пазар.

  2. никой
    #7

    Няма да чета коментари в този сайт шашнат съм от тъпотата на участниците - те като че ли си издухват парата

  3. Тъпанар
    #6

    Ь бе тоя пруфесор е по-тъп и от мен. Аз бях предложил в края на януари всдички застрахователи да дадат в комисията броя на направените застраховки. Може и по телефона. Сумира се, умножава се по 100 и се дели на общия брой на автомобилите в България и се получава процента на застрахованите. Защо трябва да си професор?

  4. самюелсон
    #5

    на стоименов напомня трудовете му от младини, като асистент по комунистически финанси, с които доказваше че при социализма няма инфлация. цветните телевизори си били по 600 лева и 78 и 88 година , значи нямало инфлация. ми няма, щото няма цветни телевизори. сега същата история. ако не катастрофирам, значи имам гражданска отговорност, в смисъл че съм отговорен гражданин, карам внимателно и не катастрофирам.ако не беше много смешно щеше да е много тъжно.

  5. народен
    #4

    много интересна статистика. Излиза, че заради тези 3,2% каращи, но незастраховани, са накарани 40%, чиито коли стоят по дворовете, да платят ГО. Голямо лапане от страна на някои. За сетен път лъсва мафията, срастването на държавата с престъпността!

  6. Veselin
    #3

    ...I kakvo se reshava taka ?????

  7. az
    #2

    Bez dumi. E kakvo ako EK odobri tova? Shte ti platiat li vse pak tezi koito ne sa skliuchili zastrahoveka i sa ti potroshili kolata i glavata s troshkata si? Niakoi mai ima EK za glupak, a sashto i naroda balgarski.

  8. Bravo
    #1

    v BG niama korupcia - broi na izdadenite aktove ot KAT naprimer deleno na osadenite katadjii za korupcia - bravo! Chestito i na lekarite - broia na lekuvanite pacienti v dadena bolnica deleno na broia na doktorite otishli v zatvora za korupcia. Ama nie oshte li ne sme prieti v ES...?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.