Нова организация на пътя преди ГКПП "Капитан Андреево" заради тировете

С 8 млн. лв. ремонтират пропадналия участък на пътя през връх Шипка

Нова организация на пътя преди ГКПП "Капитан Андреево" заради тировете

Нова организация на пътя преди граничния пункт "Капитан Андреево" ще бъде въведена с цел да се избегнат дългите колони от тирове. Това съобщи министърът на регионалното развитие Петя Аврамова в отговор на въпрос за построяване на тир паркинг.

Възложено е изработването на проект за организация на движение за пътна връзка "Генералово" - магистрала "Марица" към път I-8. Тя ще даде възможност при необходимост тежкотоварните автомобили да се пренасочват и да изчакват на първокласния път, без да пречат на останалите пътни превозни средства на магистралата, каза Аврамова. Според нея това ще допринесе за подобряване на пътната обстановка.

Участъкът от първокласния път – от връзката с магистрала "Марица" до пътен възел "Капитан Андреево", където автомобилите се включват обратно в магистралата, е с дължина 2 км и с трилентов габарит. Той е в добро състояние и ако през зимния период се установят компрометирани места по настилката, те ще бъдат ремонтирани, обеща регионалният министър. Тя допълни, че в този участък има съдове за смет и два частни паркинга със заведения към тях, които са оборудвани със санитарни възли.

Проектът за новата организация на тировете е съгласуван в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). В началото на декември 2019 г. е внесен за разглеждане в сектор "Пътна полиция" при Областната дирекция на МВР в Хасково. След съгласуването му ще бъдат монтирани необходимите пътни знаци, а хоризонталната маркировка ще бъде приведена в съответствие с проекта, каза Аврамова.

Тя обърна внимание, че изграждането на зона за изчакване с достатъчно паркоместа за тежкотоварни автомобили в близост до пункта е в компетентността на повече от едно ведомство. МРРБ и АПИ са готови да се включат в решаването на този проблем, каза Аврамова.

Тя допълни, че пътната агенция съдейства на частни инвеститори за изграждане на крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях.

"Приветстваме такива частни инвестиционни намерения за изграждане на паркинги, на обслужващи зони в тях, включително оборудвани със санитарни възли и със заведения за хранене. Ще подпомогнем всеки инвеститор, който има желание да изгради такъв паркинг", каза още регионалният министър.

"Автомагистрали" ще укрепва прохода Шипка с 8 млн. лв.

През втората половина на 2020 г. се предвижда да започнат реалните строителни дейности за укрепване на участък при км 164 на първокласния път Габрово – Шипка – Казанлък, обеща регионалният министър.

В този участък има пропадане на пътното платно в частта на банкета заради преовлажняване на пътния насип през последните години и динамичното натоварване от преминаващите автомобили.

За да се осигури пътната безопасност в момента е изградена преграда от чували с пясък, поставени са бализи и предпазна лента, монтирана е съответната сигнализация.

Движението на МПС над 12 т в отсечката е забранено целогодишно.

Трайното укрепване на пътя ще бъде изпълнено по договор между АПИ и "Автомагистрали" ЕАД. Утвърдено е задание за проектиране, каза Аврамова.

След приключване на проучвателно-проектантските работи ще се изготви технически проект. Въз основа на него ще бъдат извършени укрепителни дейности и превантивни мерки по републиканския път с оглед осигуряване на условия за безопасно движение.

След одобрението му и въз основа на комплексен доклад за оценка на съответствието и издаване на разрешение за строеж ще започнат строително-монтажни работи за трайното укрепване на пропадането, каза Аврамова.

Предстои да бъде обявена процедура за строителен надзор.

За изпълнението на обекта са осигурени близо 8 млн. лв. от бюджета на АПИ по програма "Аварийни ремонти".

Ремонт по пътя Русе – Бяла

Възложено е изработването на технологичен проект за извършване на превантивен ремонт на 22.2 км от третокласния път Русе – Иваново – Две могили – Бяла в участъка от Русе до разклона за село Червен, съобщи още регионалният министър.

Предвижда се да бъдат изпълнени ремонт на пътната настилка, отводнителни мероприятия, ландшафтно оформяне, ремонт на повредени или поставяне на нови пътни знаци и ограничителни системи, полагане на нова хоризонтална маркировка.

След изготвянето и съгласуването на технологичния проект и осигуряването на финансов ресурс ще се премине към неговото изпълнение.

Ще бъдат разгледани възможностите за включване на обекта в програма "Текущ ремонт и поддържане" на АПИ или чрез целево финансиране от държавния бюджет.

Споделяне

Още от България