Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нова трафик такса за старите коли в центъра на Лондон

3 коментара
Нова трафик такса за старите коли в центъра на Лондон

Водачите на стари и замърсяващи околната среда автомобили от понеделник ще трябва да плащат почти двойно повече, ако искат да шофират в центъра на Лондон, предаде ББС.

Кметът на британската столица Садик Хан съобщи, че т.нар. Ти-такса от 10 лири ще важи за дизеловите и бензиновите автомобили, регистрирани преди 2006 г. Тя ще важи за същата зона, където вече шофьорите плашат "такса задръстване" от 11.5 лири и така общо ще трябва да дават по 21.50 паунда. Времето, за което ще са дължими двете такси при влизане в центъра от неекологични автомобили, е от 7 до 18 часа.

"Като кмет съм решен да предприема необходимите действия, за да помогна за прочистване на смъртоносния лондонски въздух. Трябва да разрешим здравната криза, пред която е изправен Лондон, и която води до хиляди случаи на преждевременна смърт заради замърсения въздух", аргументира се Хан посочва градоначалникът.

Всяка година близо 9500 лондончани умират преждевременно заради продължително излагане на замърсен въздух, сочи изследване от 2015 г. на лондонския Кралски колеж.

Мярката е част от усилията по програмата на Садик Хан на стойност 875 млн. бр. лири (1,15 млрд. долара) в Лондон да бъде създадена зона с крайно ниски вредни емисии в атмосферата, която може да се появи още през 2019 година.

Ти-таксата е само първата от поредицата мерки за намаляване на замърсяването на въздуха в бротинаската столица. Плановете на кмета са до 2021 г. да разшири съществуващата в момента централна зона с ограничение и такси за автомобилите.

По съвет на екоминистерството градове като Бирмингън, Саутхемптън, Лийдс и Нотингъм също трябва да въведат посочни такси до 2020 г.

Подобни мерки има и в други европейски градове. Париж, Гренобъл и Лион например разделиха регистрираните в тях автомобили на пет категории, според екостандартите, които покриват и които получават различни стикери, позволяващи им движение в различни зони. Там например на автомобилите, регистрирани прези 1997 г., въобще не бяха предоставени стикери и те нямат право да се движат.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Преслав
    #3
  2. Старият куфар
    #2

    Ако аз съм шеф на маркетинга и въобще акционер в която и да е от големите автомобилостроителни компании, ще съм безкрайно радостен от тези ограничения, защото населението ще е принудено да купува нови автомобили.

  3. Поли
    #1

    Бълха ги ухапала! И в България да сложат адекватна на доходите ни сума, няма да има никаква промяна, ама абсолютно никаква.С таксите за паркирането е къде къде по-скъпо и по-доходно за обирджите от общината.Но ако и двете мерки работят, може и трошките да се скатаят пред панелките.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.