Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нова ТВ пак е за продан след прекратяване на сделката с Петър Келнер

9 коментара
Нова ТВ пак е за продан след прекратяване на сделката с Петър Келнер

Българската Нова телевизия отново е за продан, след като собственикът ѝ "Модърн Таймс Груп" (Modern Times Group - MTG), е решил да прекрати споразумението си с чешкия инвестиционен фонд ППФ (PPF) на милиардера Петър Келнер. Това съобщи MTG в понеделник.

В съобщението се посочва, че то е следствие на решението на българската Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) от 2018 г., забраняващо сделката и изтеклия срок на удължаване на споразумението между MTG и PPF за покупката на телевизията. Мотивите на антимонополния орган бяха, че сделката, чиято стойност бе 185 млн. евро, може да навреди на медийния пазар, тъй като придобиваната Нова ТВ е прекалено  голяма.

Това решение бе обжалвано пред Върховния административен съд, но заседанието за разглеждането на казуса бе насрочено за май 2019 г.

Междувременно стана ясно, че е удължен срокът на споразумението, но след неговото изтичане, сега сделката е прекратена.

От "ЕмТиДжи" обявяват, че ще започнат преговори за продажбата на тв активите им у нас с други заинтересовани.

В съобщението на шведската компания се посочва още, че очакват до март тази година да приключи разделянето ѝ на две – на MTG и на NENT Group.

NENT Group предстои да бъде листната на борсовите пазари, за което MTG е теглила кридат от 1 млрд. шведски крони.

"Нова Броудкастинг Груп" ще остане част от "ЕмТиДжи" до приключването на продажбата ѝ. Компанията е 95% собственост на шведската медийна група, а 5 на сто бяха притежание на "Ийстърн Юръпиън Медия Холдингс" (Eastern European Media Holdings). ППФ бе договорила изкупуването на 100 процента от компанията, но се твърди, че интерес към нея е проявявал и депутатът от ДПС Делян Пеевски, което и може да е довело до блокирането на сделката с чехите.

Договорената миналата година цена на сделката от 185 млн. евро е доста под цената, на която "ЕмТиДжи" купи "Нова телевизия през 2008 г. Тогава цената ѝ бе 620 млн. евро за кабелния канал "Нова+" и 80% от списание "Ева", собственост на гръцката "Антена груп". Преди това "ЕмТиДжи" притежаваше само тв канала "Диема".

Миналата година инвестиционият фонд на Петър Келнер приключи сделката за закупуването на втория по големина мобилен оператор у нас от норвежката "Теленор". Твърди се, че идеята на милиардера е била да надгради услугите на телекома с тези на Нова ТВ, тъй като в момента "Теленор" е единственият мобилен оператор, който не предлага тв услуги.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. перо
    #9

    Шъ ни вземи друг келнер.

  2. Dr. Web Browsing
    #8

    ...че дай я насам бе Келнер, там има доста мат'рял за ... дооправяне.

  3. Преслав
    #7
    Отговор на коментар #6

    Визираш един.друг ли? Долавям, че си хомофоб и ми е интересно как сте в една лодка. Пази gЪза!

  4. Лизи Гугуткова
    #6

    Сега като тръгне БКП ТВ, комунисти и гей-активисти ще си гледат нея.

  5. Becko
    #5

    Не само сутрешните блокове, а като цяло телевизиите вече са негледаеми, но не заради идеи на "автентичните", а поради пълна програмна безидейност стигаща до дебилност и заливане от реклами с безпардонност и скудоумност!

  6. Територия на Мики Маус
    #4

    КОЙ го интересува собствеността на казионните частни медии? КОЙ още ги гледа?

  7. Преслав
    #3

    Сутрешния блок на Нова, БТВ и радио "Хоризонт" нон-стоп облъчват с идеите на "автентичните" и нищо добро не ги чака. В ерата на интернет, когато всичкото съдържание е на на един клик разстояние тия медии са просто обречени. Както си заминаха вестниците, след броени години ще си отидат и телевизиите такива каквито ги познаваме.

  8. Българофил
    #2

    И тези ги прилапаха руснаците...

  9. olele
    #1

    Явно от Нова са разбрали, че Петр ще уволни 1/5 от хората и са изтръпнали, както направи в Теленор. А в Теленор щяло да има още резитба напролет. Сигурно след това ще търси клиент да купи този изяден и печеливш на документи телеком.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.