Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нова визуална информация в софийския градски транспорт

1 коментар
Нова визуална информация в софийския градски транспорт

Модерни визуални стикери на български и английски език ще информират пътниците в градския транспорт в София за правата и задълженията им, съобщиха от неправителствената организация "Спаси София", която е разработила стикерите по поръчка от Центъра за градска мобилност.

Новите знаци първо ще бъдат разлепени в автобусите по линия №84, обслужваща летището.

Разработеният модул включва както изцяло нови стикери, така и такива, които пътниците вече познават, но вече са с модерна визия и изчистен дизайн, които ще ги направи лесно разбираеми за всички пътници, обясниха от "Спаси София“.

Нов стикер призовава пътниците да преминат навътре в превозното средство, а друг - да не говорят с водача. Лесно разпознаваеми стикери пък ще показват по ясен начин приоритетните седалки за родители с деца, бременни и хора с намалена подвижност. За всяко превозно средство е предвидено място и за подробна информация за цената на различните превозни документи, глоби и нарушения. Включено е и обяснение как можем да се возим с домашен любимец и какъв е позволеният размер за багажа ни.

Всичко това ще позволи на всеки пътник, независимо дали редовно или по-рядко ползва обществен превоз, дали е българин или чужденец, да се ориентира бързо и да е наясно с правата и задълженията си, смятат от Центъра за градска мобилност.

От “Спаси София” са изработили и стикери, информиращи другите участници в движението, че трябва да дават предимство на градския транспорт. На задните части на автобусите, тролейбусите и трамваите ще бъдат поставени големи стикери, призоваващи шофьорите да спазват БУС лентите или да не навлизат в трамвайните трасета.

“Ако искаме София да е привлекателен град с европейска визия, тя трябва да говори разбираемо за всички”, смятат от "Спаси София“. Двамата партньори в начинанието допълват, че стикерите са част от усилията градския транспорт да стане по-привлекателен и разбираем за пътниците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Големият проблем на чужденците е къде се продават билетите/картите за градски транспорт. Това може да стане най-удобно на аерогарата, а информацията в автобуса вече е закъсняла. Виждаме как глобяват чужденци, които не са наясно с това. Такава информация трябва да се публикува в туристическите справочници, бюра, станции на метрото. В автобуса пътникът вече е глобен.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.