Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новата продажба на “БДЖ Товарни превози” съгласувана със Световната банка

Билетите за влака ще поскъпнат в края на годината

18 коментара
Новата продажба на “БДЖ Товарни превози” съгласувана със Световната банка

Новите условия по продажбата на “БДЖ Товарни превози” са съгласувани със Световната банка, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски пред Mediapool. Той отрече   приватизацията да е спряна   по настояване на финансовата институция, от която БДЖ очаква спасителен заем за над 460 млн. лева. 

Решението е взето от българското правителство, защото преценихме, че само с един кандидат няма да има реална конкуренция, а целта е успешно да продадем компанията”, обясни Московски. Той се надява това да се случи до края на годината. Под успешна сделка министър Московски обясни, че разбира продажба за над 200 млн. лв.

Новата процедура по приватизацията на “БДЖ Товарни превози” се очаква да започне до месец и половина при значително по-ниски критерии. Раздържавяването тръгна с фалстарт след като само офшорката "Дует реълуей България" остана в надпреварата. Според публикации в пресата зад регистрираната в Кипър компания стои българо-руският банков тандем Корпоративна търговска банка – "Внешторгбанк" (ВТБ), които вече успешно придобиха “Булгартабак” и БТК.

Склонен съм да приема критиките, че заложените критерии за продажбата на “БДЖ Товарни превози” спрямо настоящото ѝ финансово състояние бяха високи, но това показва, че не сме имали никакво намерение да подаряваме компанията, каза министър Московски. Той обаче нарече пълни глупости твърденията, че се продава перлата на БДЖ. “Не знам каква перла има в главите на опозицията”, каза Московски.

Според транспортния министър “БДЖ Товарни превози” има потенциал, защото държи 70% пазарен дял в превоза на жп товари. Дългосрочно с преструктуриране на компанията инвеститор би могъл да я изведе на печалба, смята министър Московски.

 

Според синдикатите на полугодието компанията е на загуба с 7 млн. лв.

 

Цените на билетите за влака поскъпват

 

В края на годината ще е ясно с колко и от кога ще поскъпнат цените на билетите за влака. Това ще стане след анализ, който да отчете увеличението на цените на горивата, енергията и суровините. До септември, октомври няма да има увеличение на цената на жп билетите, каза Московски.

Транспортният министър се надява, че финансовият му колега Симеон Дянков няма да остави работещите в железниците без заплати. Московски посочи, че държавната субсидия на БДЖ се полага по закон, защото с нея се покриват преференциите за социално слабите, учащите и военните, които ползват железниците.

Министър Дянков спря субсидията заради неплащането на заем от страна на БДЖ и насочи парите за погасяване на кредита, тъй като целта е да влязат пари в банката.

Немислимо е с вълшебна пръчка да се извади БДЖ от тежкото финансово положение, каза министър Московски. Той допълни, че компанията има дългове за над 800 млн. лв. и няма външно финансиране.

Довършване на транспортните коридори

Довършване на транспортните коридори през следващия програмен период 2014 – 2020 г. с европейски средства е целта на Министерството на транспорта.

От пътните – това е магистрала “Струма” с пътя през Кресненското дефиле, както и магистрала “Хемус” от София до Варна.

При жп проектите за следващия програмен период остава довършването на отсечката Септември – София – Драгоман. По този начин турската и сръбската граници ще бъдат свързани със скоростна жп магистрала, отбеляза министър Московски.

Софийското метро ще продължи с изграждането на третия метродиаметър от жк. “Овча купел” към бул.”Ботевградско шосе”. При водния транспорт се залага на стротилеството на интермодални терминали.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #18

    Стига сте плюли ръководството на БДЖ и министъра на транспорта. За да има сносен жп превоз било на пътници или на товари са нужни вагони.Такива почти няма, а тези които са останали са пред разпад, тъй като назад в годините всички управляващи- и правителства и ръководители на БДЖ само и единствено са крали, вместо да подновяват парка.Всичките им сделки са подписани само и единствено за да вземат големите комисионни. резултата е налице. А за жалост и сегашното правителство е изоставило на самотек БДЖ, сякаш не е ясно, че без пари реформи не се правят.В белите страни правителствата вливат милиарди в този вид транспорт, защото той е най.надеждния, най-сигурния и най-екологично чист.

  2. Анонимен
    #17

    Джуров назначи баща, дъшеря и син НИКОЛОВИ - личен бодигард, любовница и личен шофьр. И всичко това с нашите пари. Бойко Борисов докога ще го търпи???

  3. Анонимен
    #16

    Корумпетата Пламен Джуров и Ивайло Иванов-все още настоящи управители на БДЖ Товарни превози трябва да бъдат НЕЗАБАВНО УВОЛНЕНИ и срещу тях да започне съдебен процес за КОРУПЦИЯ, БЕЗСТОПАНСТВЕНОСТ И КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ. А Джуров беше представен преди 1 година като "СТОЖЕР НА ЗАКОННОСТТА"!!!!! ВЪН КРАДЦИТЕ ДЖУРОВ И ИВАНОВ!

  4. Анонимен
    #15

    Решението е взето от българското правителство, защото преценихме, че само с един кандидат няма да има реална конкуренция, а целта е успешно да продадем компанията, обясни Московски. Той се надява това да се случи до края на годината. Под успешна сделка министър Московски обясни, че разбира продажба за над 200 млн. лв. Випрос: Колко милиoна лева ще са необходими на Товарни Превози за до края на годината

  5. Анонимен
    #14

    Другарю Червеновръзков, ти как си я мислиш таа работа, тя не е като онаа - да продаваш шевни машини и да фалираш предприятия, да знаеш! Тук отговорност се носи дълго време, дори и да си упълномощил главния секретар да подписва договорите за общестените поръчки, отговорността ще е твоя. Особено за онея, сключени без търг и конкурс.

  6. Анонимен
    #13

    и защо трябва да се съгласува изобщо с някого приватизацията на това или друго предприятие? комисионната ли ще мине от там или нещо друго?

  7. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #12
  8. Анонимен
    #11

    Това пък защо? Защо трябва да се съгласува със световната Банка? Явно момчето не знае каква е тази институция....

  9. Анонимен
    #10

    Много хубаво.Ще поскъпне ,хляба,водата,ток,всичко.Трябва да се доближим до европа. Цената на дрогата и амфетамините също ще поскъпне,престъпните групировки в страната които се представляват от режима, също ще получат добри добиви. Като цяло ограбването и полудяването на народа ще продължи с нови сили. Прекрасно ,нали. Да живее мафията.Много е важно да се вдигнат данъците, за апартаментите и земеделските земи,също и за автомобилите и селскостопанските животни.Също така да се увеличат взятките

  10. Анонимен
    #9

    Той каза:"Ще садите картофи за да се храните! Ще берете дърва, за да се топлите!" - А сега допълва: "Ще ходите пеш, за да си копате картофите и да събирате съчките!Няма само да ревете, че парното се вдига, че бензина е скъп и пари няма за нищо. Вие сте си виновни, понеже сте овце и ще ви стрижа до гроб! А в историята вече влезнах, за да ме учат и идните поколения как съм ви мачкал , а вие сте траяли. Казах!"

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.