Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нови четири локомотива "Смартрон" с царски имена са в движение

7 коментара
Нови четири локомотива "Смартрон" с царски имена са в движение

Нови четири локомотива "Смартрон" от днес - 29 април, вече са включени в съставите на влакове, които пътуват по основните дълги дестинации в страната, съобщи БДЖ.

Така ДЗЗД "Сименс Трон" изпълни договора си за доставка на 10 нови умни локомотива за 55 милиона лева без ДДС с един месец преди крайния срок по договор.

По този начин вече е преодолян и трайния недостиг на локомотиви, посочват от БДЖ. Проблемът с вагоните беше решен през май 2020 г. Така вече чрез наличието на достатъчен подвижен състав ще бъдат намалени системните закъснения и отмяната на влакове подари съществуващия досега недостиг, обещават от БДЖ.

Новите локомотиви се движат в съставите на влакове по направленията София – Бургас - София, София – Варна - София, София – Свиленград - София и София – Кулата - София.

Новите четири локомотива носят имената на поредните български владетели - княз Борис І, цар Симеон Велики, цар Петър I и цар Самуил.

Всеки един от тях разполага със специфичен QR код, при сканирането на който чрез мобилно устройство се появява информация за историята на владетеля, на когото е наименуван локомотива.

Друга интересна подробност е, че на челото на всеки "Смартрон" е изобразена по една буква от глаголицата, което е своеобразен начин за популяризиране и съхранение на българските ценности и богата история, посочват от БДЖ.

Държавните железници трябва да получат още 5 локомотива от "Сименс" до края на годината по анекс към този договор за 27 млн. лв. без ДДС. Очаква се те също да пристигнат предсрочно. Така БДЖ ще разполага с необходимия ресурс за изпълнение на графика за движение на влаковете.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Джелсомино
    #7

    Как ви звучи новината - "Цар Симеон отива за скраб след тежка катастрофа". По стара традиция в БДЖ на всяка марка се дава сериен и пореден номера, например серия 06, серия 52,...06-15, 06-29, 52-01, 52-02 и т.н.

  2. BLM
    #6
    Отговор на коментар #5

    Точно така. Борис I никога не е бил княз или хан (според ония с историята за азиатците с конските опашки). Той е бил Кан Ювиги. След приемането на християнството се появява титлата цар.

  3. Филка Русофилка
    #5

    Кой негодник "историк" им е казал да кръстят локомотив "княз" Борис I, след като такава дума в Старобългарския език не съществува? "Княз" е късна русификация на тракийската Кан(ас) = прероден Базилевс в Човекобог плюс Жрец. Целият християнски свят знае, че още преди 11 века той е канонизиран като Свети Равноапостолен Цар Михаил I Борис или по-точно Богорис (от Бога орисания). Това е все едно да разжалваш генерал на ефрейтор. Къде са чули французите да са кръстили нещо на "ефрейтор Наполеон", щото и той може да е започнал като такъв. А у нас такава титла тогава не е съществувала дори и за престолонаследника.

  4. .text
    #4

    "...на челото на всеки "Смартрон" е изобразена по една буква от глаголицата..." Ако карат по азбучен ред третия и петия локомотив ще са ... интересни. Любимите ми букви от глаголицата: ⰂⰄ

  5. Animals As Leaders
    #3

    В нормалните държави кръщават локомотивите на писатели и поети...Тук сме по следите на македонците, хан, цар и бля-бля, България на три-четири морета, аман от национална гордост!

  6. Коментарът е изтрит в 20:38 на 9 юни 2021 от автора.
    #2
  7. Коментарът е изтрит в 18:36 на 28 март 2022 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.