Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нови назначения планират 70% от работодателите

0 коментара
Нови назначения планират 70% от работодателите

Работодателите имат оптимистични планове за назначаване на нови служители през тази година. 71% от тях планират назначения в първата половина на 2011г., сочи проучване на сайта за търсене и предлагане на работа Job Space. Проучването е проведено от началото на октомври 2010 до края на януари 2011 година сред 370 мениджъри на фирми, представители на работодателите и 4120 човека в работоспособна възраст от цялата страна.

Едва 18% от работодателите не планират назначения. Това е с 8% по-малко спрямо заявените в анкета от 2009 година намерения. Тогава 26% от работодателите не са планирали нови назначения за първите 6 месеца на 2010г.

Работодателите продължават да търсят най-вече квалифицирани работници, служители на средно управленско ниво и експертен персонал без ръководни функции. Забелязва се 3% спад в търсенето на хора за висше управленско ниво и 4% спад в търсенето на хора на средно управленско ниво.

Усеща се развитие в пазара на труда и от предвижданите от работодателите бюджети за подбор на персонал за 2011 година. Има 16% ръст в предвижданите бюджети за платени обяви в сайтове за работа, с 6 процента са увеличени предвижданите бюджети за реклами и обяви в печатни издания. Нарастват с 16 на сто планираните средства за агенции за подбор на персонал спрямо края на 2009 година.

На въпроса как ще се променят заплатите през 2011 година, 65% от работодателите смятат, че заплатите ще останат на същото равнище, 24% считат, че заплатите ще се повишат в границите от 5% до 10%, а 11% смятат, че заплатите ще намалеят в границите от 15% до 30%.

58% от работодателите смятат, че икономиката в България през 2011 година едва ли ще има сериозни промени от сегашното равнище. 19% от отговорилите са песимисти и считат, че ситуацията ще се влоши, а 17%, очакват подобрение на икономиката.

Основен фактор при търсене на работа за 49% от анкетираните се оказват условията, които предлага работодателят. Едва 25% от търсещите работа се водят от професията, която притежават. За 22% най-важна е заплатата. Оказва се, че допълнителните придобивки, които предлага работодателят, напълно се пренебрегват от търсещите работа.

38% от анкетираните планират да търсят нова работа, защото в момента са без работа, 33% защото търсят по-добри условия и 6% поради съкращения в настоящата им работа. 14% сочат като причина нуждата от промяна.

“Оказва се, че въпреки безработицата голяма част от анкетираните се оглеждат за нови, по-добри възможности за работа и търсят промяна. Ако вземем под внимание 33-те процента от тези, които търсят работа заради по-добри условия, и 14-те % от тези, които имат нужда от промяна, излиза, че 47% от хората, които плануват да търсят работа, го правят заради по-добра възможност за работа, а 44% защото са повлияни по някакъв начин от икономическото състояние на страната. Това означава, че въпреки тежкото състояние на пазара на труда, текучеството на служителите не е драстично намаляло, ако съдим по нагласите на анкетираните“, коментират авторите на проучването.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.