Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нови строежи, булевард и трамвай в софийския кв. "Младост"

За обществено обсъждане са предложени планове за разширяване на "Младост 1А"

11 коментара
Нови строежи, булевард и трамвай в софийския кв. "Младост"

Нови строежи - най-вече на жилища, нов булевард и трамвайно трасе. Това предвиждат проекти на подробни устройствени планове за разширение на "Младост 1А" с над 34 хектара. Идеите за разширение на квартала към бул. "Цариградско шосе" в момента са подложени на обществено обсъждане.

Целта на плановете е да определят правила за строежите в тази все още незастроена част от квартала. Без цялостните устройствени планове това може да става на парче, а собствениците на имоти в този район са много, а терените - разпокъсани. По подобен начин бяха застроени някои нови квартали на София като "Манастирски ливади" или "Кръстова вада". Там изграждането на публична инфраструктура изостава. Заради безразборното застрояване и наблъсканите една в друга сгради, улиците са тесни, често без тротоари. Няма места за локални градинки, детски площадки, детски градини и училища.

Въпреки това не липсват критики към идеите за планираното разширение на "Младост 1А". Те са основно за това, че се предвиждат доста жилищни сгради, а няма отредени терени за детска градина, например.

Темата за застрояването е чувствителна в "Младост", където през последните години имаше доста протести срещу подобни планове. Заради общественото недоволство беше сменен и един от районните кметове - Цвета Авджиева, а на нейно място беше избрана водачката на протестите Десислава Иванчева. Иванчева в момента е в ареста по обвинение за подкуп.


Плановете на общината са за застрояване и нови улици в свободните момента площи край кв. "Младост 1А". Илюстрацията е от Google maps.

Плановете за разширение на "Младост 1А", обхващат териториите между ул. "Ана Ахматова" и бул. "Цариградско шосе" и достигат близо до търговските и офис сгради около магазин "Метро". Целта на проектите е да се създаде "градоустройствена основа за бъдещо урбанистично развитие на територията, възстановените имоти да се окрупнят по собственост и да се групират подходящо, за да могат да получат съответстващо на функциите им обслужване". Самите територии попадат в смесена многофункционална зона. Повечето предвидени сгради са до десетина етажа.

Общо за озеленяване са предвидени около 5 на сто от цялата територия.

Предвидено е продължение на бул. Копенхаген", който в момента минава само през територията на кв. "Дружба" и стига до бул. "Цариградско шосе". Идеята е този булевард да бъде продължен към кв. "Младост" и да стигне до метростанцията "Младост 3". До нея също има построен булевард, който завършва в нищото и се ползва основно за паркинг.


Един от двата подробни устройствени плана за незастроените терени в "Младост". Те могат да бъдат видяни тук и тук. Илюстрация: Столична община

Всъщност проектът за продължаване на бул. "Копенхаген" е от години, но за целта трябва да бъдат отчуждени доста частни терени. "С изграждането на този участък ще се подобрят транспортните връзки на територията, автомобилни и масов градски транспорт, на първо място към жк "Дружба", жк "Младост" и всички останали райони на София", пише в обяснителната записка за плановете.

В момента основната връзка на "Младост" с останалите части от града е натовареният бул. "Александър Малинов".

По бъдещото продължение на бул. "Копехаген" трябва да бъде направено и трамвайно трасе. Преди кръстовището с улица "Ана Ахматова" трамваят ще минава под земята. Линиите ще са над тези на метрото. Последната спирка и обръщалото ще са в района на метростанцията "Младост 3".

Самата улица "Ана Ахматова" трябва да бъде продължена и да стига също до бъдещата нова отсечка от бул. "Копенхаген". Така тя трябва да се направи връзка между бул. "Александър Малинов" и бул. "Копенхаген".

Плановете предвиждат и обособяването на обществен паркинг с 45 места до входа на метрото.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. olele
    #11
    Отговор на коментар #10

    Карай от Красно село до Младост 1 отворен....

  2. Entdecken
    #10

    Хората ни казаха да карате велосипеди а вие линии та линии и само коли с по един умник вътре който обича да прекарва времето си сред себеподобни и да си вдига кръвното заврян в някое задръстване вместо да се качи на метрото или автобуса!

  3. olele
    #9

    София има нужда от поне удвояване на линиите на ГТ, иначе цариградско скоро ще е непрестанно задръстено както всяка сутрин и всяка вечер

  4. Sgt. Pepper
    #8
    Отговор на коментар #7

    Ако това, което пишеш, е вярно, то трябва да се разгласи максимално широко! Все пак, имаш ли нещо, което да го потвърждава?

  5. т€еритория на Мики Маус
    #7
    Отговор на коментар #6

    споменатия от теб е племенник на Александър Йорданов-(ДС псевдоним-Борко). Преди беше времето на други тарикати-пРРРРиватизатоРРи. Агнешки главички. Разград. Завода за стъкло. Не може все едни и същи вечно и навсякъде. Сменят се! Но дорде е демокрация-грабеж е имало, има и ще има! Най-малко 45 години ще бъде така! А са минали само 29! Надежда всяка тука остаете-това го пише на входа на народното събрание, и на всяка бюлетина-със симпатично мастило!

  6. Nikola Nikolov
    #6

    Сега е времето на тарикатите-усвоители - Иванчева е елиминирана и целият квартал "Младост" е на тяхно разположение!!! Обвинителят на Иванчева, и съучастник на цацаратурата, вече е усвоил "неговите" терени в "Младост" и се е впуснал в строителство !!!

  7. Zarko
    #5

    Ще строят сгради-призраци - до 5 години ще са полупусти...

  8. Sgt. Pepper
    #4

    Че трамвая по т.нар. бул. "Копенхаген" го бяха направили преди десетина години, имаше и релси, и въздушна мрежа. После им дойде друг акъл, релсите отидоха на скрап, медните жици ги набраха братята, а на пресечката на пътя с Цариградско организираха една хубава тапа, на която се чака 10 минути. А Иванчева и Петрова са в ареста ОТ 7 МЕСЕЦА по СКАЛЪПЕНО обвинение за подкуп. Може и да са корумпирани, аз откъде да знам, но обвинението, по което са в ареста, е скалъпено, и то доста некадърно.

  9. т€еритория на Мики Маус
    #3
    Отговор на коментар #1

    може и да тряя,но тез нИща са рИшават на избУри*! Слушах по БНР бУрислав бУрислвУФ от рИфУрматУритИ-той по-голям ГЕРБ-ер от ГЕРБ бе! Докато гласуваш за €НП-д€€€$$$ни, не ми се вайкай от тях! *или с революции

  10. т€еритория на Мики Маус
    #2

    Щом Бойко и едрите строители са си решили-те са си спечелили изборите. Какво могада им кажа! Хора са гласували за тях, честни и дмеократични медии са ги призовавали да го направят. Те са го направили по СВОЕ вътрешно убеждение. Тях ги приемат вБрюксел,Вашингтон,Берлин, Париж, Лондон и къде ли още не по запада!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.