Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нови тестове за кандидатстване след 7 клас от догодина

0 коментара

Заместник -председателка на ПГ на НДСВ постави под съмнение намерението на просветното министерство за въвеждане на задължителни матури от 2006 г. В същото време заместник - министърът на образованието Юлиян Наков обяви, че от следващата година влизат в сила новите тестове, с които седмокласниците ще кандидатстват в елитните гимназии.

Новите тестове за тестовете за кандидатстване в елитните гимназии след седми клас ще бъдат алтернатива на изпитите по български език и математика. Първите пробни модули на тестовете ще бъдат готови през юни и се очаква да влязат в сила от следващата година, каза заместник-министърът на образованието и науката Юлиян Наков пред БНР.

Наков каза, че той и екипът му имат желание да направят един тест, който да удовлетворява и да е достоен по всички изисквания и методики, които се ползват по света, естествено пригоден за условия в България. Той подчерта, че с въвеждането на тази изпитна форма няма да бъде изключен старият модел радикално и изведнъж, а тестът ще даде алтернатива на децата дали да държат изпит по математика и литература или да решават тест.

И випуск 2006 може да се размине с матурите

Все още не е защитена позицията защо випуск 2006 ще държи задължителни матури, заяви в неделя Татяна Калканова, зам.-председател на ПГ на НДСВ и член на парламентарната комисия по образованието и науката.

Преди да бъдат въведени задължителните държавни зрелостни изпити, трябва да се изпълнят трите им основни характеристики - национален характер, стандартизирани изпитни програми и обективно оценяване, смята Калканова.

Въвеждането на задължителните матури, предвидено за випуск 2003 година, бе отложено след като родители атакуваха решението в съда.

Според Калканова националният характер на матурите ще се постигне чрез централизацията на изпитите. По думите ѝ стандартизиране на изпитните програми означава матурите да са върху учебен материал, познат на всички ученици, а обективното оценяване е свързано с максимална прозрачност и яснота на критериите, които изключват субективизма.

Ако се спазват тези три изисквания, ще се преодолеят същностните проблеми на средното образование, смята Калканова.

Според нея, въвеждането на стандартизирано оценяване ще доведе и до промени в методиката на оценяване и преподаване в гимназиите.

Все още не е решен въпросът с изборността на предметите за държавни зрелостни изпити, каза още Калканова и посочи като решение на проблема унгарския пример, където матуритетните предмети са разписани със закон.

Според Калканова, която участва в семинар за либерална политика в средното образование, матурите биха могли да са вход към университетите, ако се осигури квалификация на учителите, национални изпитни програми и национална изпитна комисия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.