Новите коли след 2009 г. с помощна спирачна система

Новите коли след 2009 г. с помощна спирачна система

След 2009 г. всички леки автомобили да бъдат оборудвани с помощна спирачна система, предложи Европейската комисия, съобщиха в понеделник от представителството ѝ в София. Предложението е част от един по-общ пакет мерки за защита на пешеходците, чиято цел е да се намалят фаталните инциденти по пътищата в Европа.

Всяка година в Европейския съюз на пътя загиват около 8000 уязвими участници в пътното движение, пешеходци и колоездачи.  Годишно 1100 човешки живота щяха да бъдат спасени, ако всички автомобили в общността имаха въпросната система.

Използването на помощните спирачки може значително да намали спирачния път на автомобила при извънредна ситуация и по този начин да се избегне напълно блъскането на пешеходец, или поне да се намали скоростта на удара, смятат от ЕК.

„Това е едно добро предложение от съществено значение за безопасността на всички участници в пътното движение и особено на уязвимите групи като пешеходци и колоездачи", отбеляза зам.-председателят на ЕК Гюнтер Ферхойген и допълни, че в същото време се предлага свиване обема на законодателството, тъй като това предложение за регламент ще отмени две директиви и 27 национални законодателства от тази област. "Ще имаме по-малко по обем законодателство, но подобрена безопасност“, каза Ферхойген, който отговаря за предприятията и индустрията.

Бялата книга на Комисията от 2001 г. постави за цел да се намали наполовина общият брой на смъртните случаи на пътя до 2010 г. Според ЕК товаможе да стане с комбинацията на мерки. Пасивните мерки предвиждат въвеждане на по-меки повърхности за намаляване нараняванията при удар. Активните мерки облекчават условията при удара, като например намаляването на скоростта при удара. Съчетаването им ще увеличи нивото на зашита с 80% в сравнение настоящите разпоредби, посочват от ЕК.

Още от Европа

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?