Новите влакове на метрото ще могат да се движат на автопилот, но за по-голяма сигурност на пътуващите в тях ще има и машинист. Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която показа първия пристигнал в София влак на "Сименс" в новото депо на "Метрополитен" на улица "Житница".
Трета линия на метрото от Малък градски театър "Зад Канала" през центъра пазара Красно село до Овча купел ще бъде въведена в експлоатация през есента на 2019 г. До края на тази година трябва да бъде напълно завършено и новото депо, което ще обслужва влаковете по линията, каза Фандъкова.
Близо 420 млн. лв. за 20 метровлака
Общо 20 метровлака ще бъдат доставени за третата линия на метрото. Поръчкат беше спечелена от обединение "Симетро" за 418.3 млн. лв. без ДДС. В обединението влизат "Сименс България" ЕООД, "Сименс Австрия" АГ и "Неваг" Полша. Така едни метровлак струва близо 21 млн. лв. без ДДС. Финансирането идва от еврофондовете по линия на програма "Транспорт".
Договорът със "Сименс" беше подписан в средата на 2015 г., а едва преди дни пристигна първият готов метровлак. Следващият понеделник ще пристигне вторият, а третият – на 2 август.
"Влаковете са много модерни и имат опция да вървят без машинист. Засега обаче те ще се движат с машинисти, които ще преминат обучение. Най-важното е, че са енергийно ефективни и с намален разход на енергия", каза Фандъкова.
Възможността на влаковете да се движат без машинист изисква закупуването на специален софтуер, който на този етап няма да взимаме, тъй като така или иначе с тях ще пътува машинист, допълни Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен".
Той увери, че влаковете, които ще се движат по третата линия на метрото, са изцяло съобразени с пътникопотока. Първите са с дължина 60 метра, а последните ще са 80 метрови, защото тогава ще се пусне и участъкът към "Слатина" и натоварването ще стане по-голямо, обясни Братоев.
"Влаковете нямат камери в тях, а такива са поставени на вратите, тъй като много хора се възпротивиха срещу това да бъдат снимани докато пътуват. Нямат и рампи, защото подът е нисък и удобен и няма нужда от тях. В самите мотриси има специални места за хора с увреждания", каза Братоев.
Всичките станции от третия лъч на метрото ще бъдат оборудвани с преградни стени между влаковете и пероните, за да се предотвратят опитите за самоубийства в метрото, каза Братоев. Той уточни, че днес е имало такъв опит. "Една жена се е опитала да се хвърли пред влака на една от станциите. Слава богу всичко се е разминало", каза Братоев.
"Целта на стъклените прегради е да ограничим и такива случаи, както и да дадем по-голяма сигурност на пътниците", коментира директорът на подземната железница.
"Геострой" строи новото депо
Новото депо, което се намира на ул. "Житница", на територията на гараж Земляне, ще обслужва третата линия на метрото.
То се строи без да се нарушава работата му. Голяма част от дейностите му вече са изпълнени над 75% и ще бъде завършено до края на годината, каза Фандъкова.
Изпълнител на обекта е "Геометро Земляне" с водещ партньор "Геострой" АД и участници "Трансремонтстрой", "БИАС – М". Стойността на обекта е 58 млн. лв. без ДДС, а финансирането е от оперативна програма "Транспорт".
Метрото стига до Горна баня през 2020 г.
Плановете са третата линия на метрото да бъде пусната в експлоатация през есента на 2019 г. Тогава ще се провеждат и местни избори.
Към момента изпълнението на първия етап от 8-те км и първите 8 метростанции на третата линия на метрото е около 70%. Над 3 км от тунелите вече са прокопани от тунело пробивната машина, което в момента на метро станцията на НДК. В четвъртък тя ще потегли към следващата станция на бул. "Патриарх Евтимий", каза Фандъкова.
Вторият етап на третата линия с дължина от 4 км, които се изграждат от Овча купел до Околовръстния път при Горна баня, трябва да бъдат готови в началото на 2020 г., каза столичният кмет.
Улица "Житница" ще бъде обновена през 2019 г.
Улица "Житница" и бул. "Линкълн" ще бъдат обновени изцяло през следващата година, обеща Фандъкова. Така тази част на София - от Красно село до Овча купел ще има изцяло нова визия само след една година, допълни тя.
Столичният кмет провери и строителството на метростанцията на кръстовището на булевардите "България" и "Гешов".
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
В някои градове по света може да си доближиш дебитната карта до автомата на входа и системата автоматично си взима парите.
Защо има нови мотриси само за третия лъч? На останалите метро линии са цъфнали та вързали мотрисите! Защо ще има стъкленни прегради само на третия лъч? А хората пътуващи по другите метро линии втора ръка хора ли са? Защо ще има и машинист в мотрисите при възможност за автоматично управление? Да не би за да не се разбунтуват машинистите против загубата ба работни места в полза на роботиката, а сигурността на пътниците да е само претекст прикриващ неумелото общинско управление на метрото и служителите …
му? Защо не мога да си заредя метро картата на гишето в метрото, а трябва да търся будка на градски транспорт? Защо на гишето в метрото само могат да ми кажат защо не мога да вляза при изтекла карта, но нищо не могат да направят на момента за да ми помогнат, а само вдигат рамене? Защо джорданке, защо???