Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новите ограничители по "Графа" - "перките", разрязани наполовина

Очаква се трамваите да се върнат на улицата преди Коледа

12 коментара
Подобрената версия на ограничители, които трябва да ограждат трамвайното трасе по ул. "Граф Игнатиев". Сн. Mediapool

Призми с височина около 30 см ще ограничават трамвайното трасе по столичната улица "Граф Игнатиев". Те са последният вариант на проектантите, след като заради негативното обществено мнение поставените по-рано каменни блокове, оприличени на "перки от акула" и "надгробни камъни", бяха махнати от ремонтиращата се в момента улица.

Новите ограничители на практика са старите, но разрязани наполовина.


Подобрената версия на ограничители, които трябва да ограждат трамвайното трасе по ул. "Граф Игнатиев". Сн. Mediapool

Покрай релсите на трамвая трябва да бъдат поставени около 500 такива елемента. Те бяха представени в петък, преди да започне монтирането им по улицата.

Поставянето им е свързано с предстоящото пускане на трамваите по улицата, което се очаква да стане преди Коледа. Времето обаче няма да е достатъчно за монтирането на всички ограничители и затова първоначално ще бъдат сложени половината от тях. Там, където блокчета липсват, ще се слагат временни знаци, които да показват на пешеходците къде минават мотрисите. Първоначално ще се сложат съоръженията от ул. "Алабин" до градината на църквата "Св. Седмочисленици".


Предходният вариант за ограничители беше отхвърлен след негативната обществена реакция. Сн. Mediapool

Ограничителите ще бъдат монтирани откъм късата им страна, за да заемат по-малко място. Те ще са на разстояние 3.40 метра един от друг, каквато била нормата за безопасност.

В първоначалния проект за ремонт на ул. "Граф Игнатиев" подобна сигнализация не беше предвидена. Улицата е първата споделена между пешеходци, велосипедисти и обществен транспорт в София. От пътната полиция обаче настояли релсите да бъдат сигнализирани по някакъв начин, за да не стават инциденти, а и защото така предвиждала нормативната уредба.

Първият избор на проектантите бил поставянето на каменни кубчета, но той бил отхвърлен, защото те станали място за сядане. Последваха т. нар. "перки", а сега се предлага подобрена тяхна версия.

Окончателен вариант

"Това е окончателен вариант", обясни авторът на проекта за ремонт на ул. "Граф Игнатиев" арх. Иво Пантелеев. Той добави, че няма резервна алтернатива, ако и сега има негативна обществена реакция.


Новият вариант за ограничители беше представен на пл. "Гарибалди". За да се види как ще изглеждат те покрай линиите, релсите бяха изобразени с ленти и павета. До окончателното поставяне на каменните призми, трамвайното трасе ще бъде сигнализирано с временни знаци (на заден план на снимката). Сн. Mediapool

"Не съм човекът, който решава каква ще е обществената реакция. Ние сме пред пускане на първия етап - трамвая, и ограничителите са абсолютен приоритет. Ограничителите са част от тази задача. Тази пресконференция има за цел да комуникира намерението (за поставяне на този вид ограничители - б.а.), за да имаме трамвай по-скоро, преди коледните празници", коментира арх. Пантелеев. Той определи последното решение като "успешно" и добави, че такива ограничители имало в Антверпен, но два пъти по-ниски. Целта на софийското решение била "хем да са видими, хем да не пречат" и да не стават инциденти.

Главният архитект на София Здравко Здравков разясни, че новите ограничители ще се монтират с лепило и няма да се налага разбиване на вече поставената нова настилка по улицата. Предходният вариант не предполагал закрепването на ограничителите, защото били достатъчно тежки, за да стоят неподвижно и без лепило.

Пантелеев отново обясни, че обликът на ул. "Граф Игнатиев" в момента се доближава максимално до първоначалните проекти. Промените в тях били минимални и основно в детайлите, защото и условията за отпускане на еврофинансиране за ремонта не позволяват сериозни изменения на проектите.

Трамваи - преди Коледа

"Предстои приемането на трамвайното трасе, за да се възобнови движението на трамваите, което всички очакваме с нетърпение. Когато трамваят тръгне, трябва да сме сигурни, че ще има безопасност за хората", обясни и зам.-кметът по транспорт и финанси Дончо Барбалов. Той добави, че новите ограничители не са два пъти по-малки, за да са два пъти по-евтини, а "за да осигурим повече място за пешеходците и да гарантираме безопасността на всички, които се движат по улицата".


Комисия от Дирекция "Национален строителен контрол", трябва да провери подменените трамвайни релси по ул. "Граф Игнатиев". След приключването на инспекцията трябва да бъде издаден и документ за пускане на линиите в експлоатация. Тогава и трамваите ще се върнат. Сн. Mediapool

Очаква се движението на трамваите по ул. "Граф Игнатиев" да бъде възстановено до дни, след като беше отлагано на няколко пъти. За целта от Центъра за градска мобилност започва кампания, с която напомнят за връщането на мотрисите по улицата. Тя включва раздаването на флаери и поставянето на плакати с текст "Огледай се! Трамваят се върна".

Те ще бъдат раздадени на учениците от училищата в района на "Граф Игнатиев". Целта е децата да са внимателни, когато вървят по улицата, тъй като при пробите на подновеното трасе се оказало, че трамваите са два пъти по-безшумни от преди.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Филка Русофилка
    #12

    Завчера ходѝх да видя ремонта на "гарафа". Хареса ми разноцветния паваж. Хората вече се разхождат нашироко, въпреки че майсторите още вдигат голяма гюрултия с циркулярите. Няма да го "лъскат" по технологията "джам пра'иш, 'глидало пра'иш", та да стане пързалка, както писа някакво диванѐ, а ще го изчеткат от наслоения цимент и пясък. Погледнах през една дупка в тарабата на площада пред "Св. Седмочисленици". Някаква извика "вие от Джи Пи Груп ли сте"? Обърнах се и гледам едно момче дърпа сконфузено

  2. Бивши комунисти НЯМА!
    #11

    Недоволните подигравчии из социалките останаха ограбени и подиграни... А колко по-приятни за окото и по-евтини решения има. Ех български роби защо сте толкова безсилни и жалки.. че и с ниска култура с глави остригани като Тиквата и ония тримата на Доньо Донев

  3. ivancho ivanov
    #10

    Столичната община попадна с ремонта на ул. Граф Игнатиев в подобно положение на въпроса към Радио Ереван, дали може да се прави любов на площад Славейков - отговорът бил "Може, но минувачите постоянно ще ти дава съвети"! Демек няма да можеш да се съсредоточиш в действията си!

  4. Pavlova
    #9

    Никъде по света няма такава идиотщина. Трамваят си минава без физически разделител. Друго си е да им в какво да се спънеш, че да паднеш качествено пред трамвая.

  5. Bлaдo
    #8
    Отговор на коментар #4

    я се виж, бе, nлъx :-))) - (И всички други да го видат!!!) - каква "работа" е свършила "оная система с тоя материал" (демек - с тебе :-))) ... Резултатът е ... ревла-мрънкало: най-тъnaтa ... оплаквачка от старовремско погребение, която някога е била екскрементирана от соца... ... А колкото до "графа" - да му сменят името!, а не ...ограничителите...

  6. Дядо ми Петър
    #7

    Браво! Така се забелязват по-трудно, което ви гарантира по-лесно спъване. След което ще има споменаване на майки, ако не ви се случи нещо по-сериозно. Така че не е лошо да се замислите с коя ръка коя бюлетина ще хванете на следващите избори.

  7. Калико Джо
    #6

    Интересно това лепило дето ще го ползват да ги поставят, ще може ли да се разтваря по някакъв начин, ако е необходимо или ще са вечно залепени там?

  8. симпатяга
    #5

    Ако е за одобрение и начин да се види как ще изглежда,не е ли по-практично да се монтират в някакъв периметър,не по цялата улица?! Защо трябва да се направят всичките 500 вместо 20 тина примерно? Ама то....луд умора нЕма....да си ги делкат......

  9. т€еритория на Мики Маус
    #4
    Отговор на коментар #3

    маймунка си ти, щото имаш шефове! Шефове нямам! Оная система вършеше работа с тоя човешки маТрял! Не идеално, но по-добре! Имаше по-малка мотивация за корупция. Защото човек можеше да има 1 жилище, 1 кола и 1 вила-максимум. Всичко беше държавно-ремонтите бяха бавни, но матРялите-качествени. Проектите-също. Имаше скрита безработица, но не и 30-50% надписване заради корупция!

  10. шаривари
    #3
    Отговор на коментар #1

    Това правят твоите шефоме, маймунке, и то благодарение на демокрацията. А че не си вършат работата като хората е следствие на това, че те вече не са хора, а маймуни....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.