Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новите правила за рекламата в София - на поправителен

0 коментара
Новите правила за рекламата в София - на поправителен

Приетите съвсем наскоро нови правила за рекламата и преместваемите обекти в София отново ще се прекрояват. Кметът Йорданка Фандъкова е върнала част от наредбата за ново обсъждане. То трябва да засегне, за да се обсъди и реформира начинът, по който се определят цените, които заведенията плащат, за поставянето на маси и столове по тротоари, пешеходни зони и площади.

Проблемът идва от това, че чрез наредбата за рекламата беше променена и тази, с която се определя цената на т. нар. тротоарно право. С промените се вдигнаха цените, които собствениците на заведения трябва да плащат за разполагане на маси пред обектите си.

Сега се предлага това увеличение да бъде отменено, а двете наредби да се променят, за да се изчистят противоречията между тях. Докато това стане, собствениците ще плащат по действалите досега цени.

А противоречията са свързани с това на колко и какви зони се разделя градът за целите на нормативните актове. Според наредбата за рекламата има 7 зони, като например историческият център е обособен в самостоятелна зона. Във всяка от тях действат различни правила за рекламата и премествамите обекти.

Таксите, които се плащат по друга наредба, пък се определят при разделение на града на 4 зони. Там например историческият център не е отделен, а самото разпределение се покрива основно с разделението на града на райони и квартали. Така например целият район "Лозенец" попада в една зона, независимо, че части от него са в центъра, а други близо до Околовръстното шосе.

Кое зониране да бъде възприето за целите и на двете наредби ще се реши при обсъждането на промените. Вероятно ще се върви към това таксите за тротоарно право да се определят според по-прецизните зони в документа, касаещ рекламата и преместваемите обекти. Целта е заведенията в центъра да плащат повече и да не се увеличават прекомерно таксите за тротоарно право по кварталите.

Предвижда се двете наредби да се променят с отделни актове, за да може да се представят по-добре на хората и да минат самостоятелно процедурите по обществено обсъждане.

Наредбата за рекламата беше приета преди около два месеца след доста дълги дискусии и предизвика недоволството на част от засегнатите представители на бизнеса. Тя ограничава размера и гъстота на рекламите в центъра, въвежда правила за рекламата по витрините на магазините, както и за т. нар. летни градини на заведенията. Новите правила влизат в сила поетапно.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.