Новите правителствени самолети в София, но без право да летят

Два самолета Еърбъс А319, поръчани за правителствения "Авиоотряд 28", вече са в София. Те обаче нямат право да извършват превози, защото не са им издадени типови сертификати от "Еърбъс инжинеринг". Това щяло да стане до 1-2 месеца, съобщиха в сряда на официалното представяне на самолетите.

Новите сертификати са необходими, тъй като машините са пребоядисани в цветовете на българският флаг, добавени са им надписи и изображение на държавния герб и са преоборудвани.

Двата Еърбъс са доставени от българската фирма "Би Ейч Еър", чиято собственост се свързва с Първа инвестиционна банка.

Фирмата беше избрана след международен конкурс, на който се явиха гръцката "Гален авиейшън енд инвестмънт лимитид" и американската "Авиейшън адвайзърс интернешънъл инк". Последната пък оспорва избора на "Би Ейч Еър" и твърдеше, че конкурсът е нагласен.

Въпреки това самолетите втора употреба вече са паркирани на правителствения ВИП на летище София, от където ще започват специалните полети, за които са предназначени.

Всяка от машините струва 44.2 млн. долара. Те ще бъдат изплатени за 5 години на 60 вноски и след това ще станат собственост на Министерството на транспорта.

75% от средствата за машините са осигурени чрез заем от "Дойче банк", договорен от "Би Ейч Еър". Преди това са били собственост на немския превозвач "AirBerlin".

"Дойче банк" се явява и доверителен агент между Министерството на транспорта и "Би Ейч Еър", което защитава интересите на държавата за коректно изпълнение на лизинговото споразумение, информираха от банката.

Доставката на нови самолети се наложи след визитата на президента Георги Първанов в Мексико в края на януари 2008 г., която се провали, защото правителственият ТУ-154 аварира на Азорските острови, където беше спрял да зареди с гориво. Правителственият "Авиоотряд 28" разполага и с един самолет "Фалкон 2000".

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес