Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новите правителствени самолети в София, но без право да летят

15 коментара

Два самолета Еърбъс А319, поръчани за правителствения "Авиоотряд 28", вече са в София. Те обаче нямат право да извършват превози, защото не са им издадени типови сертификати от "Еърбъс инжинеринг". Това щяло да стане до 1-2 месеца, съобщиха в сряда на официалното представяне на самолетите.

Новите сертификати са необходими, тъй като машините са пребоядисани в цветовете на българският флаг, добавени са им надписи и изображение на държавния герб и са преоборудвани.

Двата Еърбъс са доставени от българската фирма "Би Ейч Еър", чиято собственост се свързва с Първа инвестиционна банка.

Фирмата беше избрана след международен конкурс, на който се явиха гръцката "Гален авиейшън енд инвестмънт лимитид" и американската "Авиейшън адвайзърс интернешънъл инк". Последната пък оспорва избора на "Би Ейч Еър" и твърдеше, че конкурсът е нагласен.

Въпреки това самолетите втора употреба вече са паркирани на правителствения ВИП на летище София, от където ще започват специалните полети, за които са предназначени.

Всяка от машините струва 44.2 млн. долара. Те ще бъдат изплатени за 5 години на 60 вноски и след това ще станат собственост на Министерството на транспорта.

75% от средствата за машините са осигурени чрез заем от "Дойче банк", договорен от "Би Ейч Еър". Преди това са били собственост на немския превозвач "AirBerlin".

"Дойче банк" се явява и доверителен агент между Министерството на транспорта и "Би Ейч Еър", което защитава интересите на държавата за коректно изпълнение на лизинговото споразумение, информираха от банката.

Доставката на нови самолети се наложи след визитата на президента Георги Първанов в Мексико в края на януари 2008 г., която се провали, защото правителственият ТУ-154 аварира на Азорските острови, където беше спрял да зареди с гориво. Правителственият "Авиоотряд 28" разполага и с един самолет "Фалкон 2000".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. prepatil ot uprawnici
    #16

    mnogo sini bokluci se nawydiha, no 6te im gledam seira kato dojdat nowite-stari kradci w sinyo

  2. Дебилчо
    #15

    Да пусне жалба до арменския поп, че самолетите не са за летене, а за нещо друго...

  3. Pitasht
    #14

    .

  4. AHA
    #13

    Ами ако с тези Еърбъс А319,вземе да стане нещо над океана докато Гоце се вози и да дирим останките :)

  5. Читател
    #12

    и пенсии в края на годината, но Серьожата и Гоце с нови самолети! Ще си вземат и Орешарски на разходките!

  6. В. Григоров
    #11

    пак за следващото правителство...

  7. Карина
    #10

    е, сега пък и останките ли ще дирим, да се охарчваме или искаш да си сигурна :)

  8. Петър
    #9

    Интересно, защо правителството, което всячески се стреми да ни нахлузи руски проекти, не закупи за свои нужди самолети от любимата им Русия? Нямаше ли да са по-евтини? Или за нас руските технологии, а за тях - западните. По навик от соц. времената, когато висшата номенклатура се бореше на думи "срещу империализма, рамо до рамо с братския Съветски съюз", а същевременно се возеше в Мерцедес-и, пазаруваше от специални магазини (естествено, западни стоки) и пращаха децата си в западни университети.

  9. Възмутен
    #7

    Кусур му на Гоцето нови самолети,нали всичко руско е по-хубаво,от западното.Защо тогава изхвърлят Ту 154,защо не се возят на Волги и Чайки ,а се кипрят на Мерцедеси?Каквато е разликата в качеството на руските и западните возела такава е и между руските атомни реактори и западните,а тези червени боклуци ни натресоха руски атомни реактори за Белене.

  10. RD
    #6

    Интересно е, на колко години са тези самолети. Как са долетели до България? Щом нямат типови удостоверения, сигурно още нямат български удостоверения за летателна годност и вероятно още не са вписани в българския регистър.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.