Мултимедийният таблет Apple iPad се очаква да заеме нишата между iPhone и портативните компютри. Това е първият по-сериозен продукт, с който Apple атакува пазара, откакто преди три години бе пуснат iPhone.
Продажбите на iPhone и iPod Touch (същото устройство, но без телефонна услуга) достигнаха над 75 милиона, трансформирайки пазара на портативни мобилни устройства.
С най-новия си продукт Apple освен това навлиза в територията на традиционните медии, разширявайки своето влияние извън музиката, видеото и мобилните приложения, предоставяйки достъп до електронни книги, наречен iBookstore.
Новият iPad, който прилича на уголемен Apple iPhone, снабден е с цветен 10-инчов (25 см) дисплей и тежи 680 грама, обещава да промени пейзажа на компютърния свят.
"Той е много по- интимен от лаптопа, а с много по-големи възможности от смартфона", каза Стив Джобс при представянето на устройството, което ще бъде пуснато на пазара в САЩ през март.
Новият iPad има сериозни ограничения, които критиците му побързаха да изтъкнат. Той няма камера или телефон, а потребителите не могат да ползват различните приложения по едно и също време. Apple обаче смята да коригира тези недостатъци.
Заедно с другите тъч-скрийн таблетни компютри, които се очаква да стигнат до търговската мрежа до една година, iPad има шансове да раволюционизира начина на употреба на дигиталните медии у дома, в офиса или в училище.
Новата вълна от такива устройства вероятно ще има сериозно влияние върху онези части от медийния бизнес, които Интернет вече обърна наопаки, отбелязва в. "Уолстрийт джърнал". Преминаването от печатни към дигитални носители не беше лесен за издателите на вестници и списания. Практиката показва, че читателите не са склонни да плащат за съдържанието, което четат в мрежата. Компаниите не желаят да плащат за онлайн реклама толкова, колкото дават за печатни медии – което едва ли е изненадващо, като се има предвид количеството предлагано пространство.
Появата на iPad вероятно ще ускори прехвърлянето от печатни към дигитални медийни носители, което в краткосрочен план ще влоши ситуацията в издателския бизнес.
Издателите все пак се надяват, че през 21 век таблетите ще станат еквивалент на печатните страници, ще осигурят нови, при това незаобиколими начини за предоставяне на съдържание, както и възможност да се плаща за него.
"В действителност това е шанс за издателите да получат втори живот", коментира Фил Асмундсън от консултантската компания "Делойт".
Пред събралото се множество в арт-центъра в Сан Франциско, Стив Джобс призна, че компанията поема голямо предизвикателство. Много от предишните опити да се продават таблети са били провал. Той обаче изтъкна, че има ниша за тази нова категория устройство.
Изпълнителният директор на Apple изненада публиката с агресивната цена на iPad -а. "Евтиният" модел ще струва 499 долара, цена, общо взето съпоставима с цената на Kindle DX, широкоекранната версия на електронния четец на Amazon.com. Моделът iPad с 3G модул ще струва над 829 долара.
Искаме да стартираме 2010 г., представяйки наистина магически и революционен продукт, заяви Стив Джобс.
Анализатори смятат, че ще отнеме около една година, за да се предизвика търсене на iPad на масовия пазар.
Приложението iBooks представлява магазин за книги на Apple и позволява покупката и четенето им направо на таблета. Тази инициатива вече е поддържана от такива големи издателства, като Simon & Schuster, Penguin, Macmillan, Harper Collins и Hachette.
iPad ще предоставя достъп до музика и видео на iTunes.
По време на презентацията Стив Джобс обаче не обяви нови партньорства с холивудски студиа, с телевизионни мрежи и медийни издатели, които Apple се опитва да привлече.
Някои фенове на компанията, които седмици наред дебнат всеки слух за новия iPad, заявиха, че си тръгват разочаровани от презентацията, тъй като таблетът явно не прави много повече от iPhone, независимо от по-големия си дисплей.
Други обаче бяха истински въодушевени, казвайки, че освен всичките си очевидни ползи, новото устройство е много вълнуващо като играчка.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
"Новият iPad има сериозни ограничения, които критиците му побързаха да изтъкнат. Той няма камера или телефон"Явно авторът на това "съобщение" не си е направил труда да гледа или прочете представянето на iPad. Има два вида iPad - с и без телефон, като iPad с телефон ще се предлага малко по-късно от този без телефон.Не, че ще си купя iPad, но в интерес на истината...
Кабела ще си го пъхна отзад. Нали ставам за реклама на Епъл?!
Откога руснаците направиха и по голям и по хубав и сьс дрьжки отстрани и разтегателен и за маса става
На външен вид изглежда хубаво ама...Технологията DRM, която е вградена в новия продукт на Apple, дава възможност на Apple и техните корпоративни партньори да изключват функционалности, да блокират конкурентни продукти (особено свободен софтуер), да цензурират новини и дори да изтриват книги, видео или статии от устройствата на потребителите без тяхното съгласие - чрез постоянната и непрекъсната свързаност на iPad към интернет.Компютрите са изчислителни устройства с обща цел, а не инструмент за контрол …
над потребителя.Въпреки това чрез DRM Apple може да блокира инсталирането на всеки софтуер, който не е одобрен за продажба в техния магазин за приложения App Store; също така може да управлява дистанционно употребата на всяко видео, закупено от iTunes. На всичко отгоре Apple твърди, че премахването или заобикалането на тези ограничения от потребителя е... престъпление! (Дори когато това заобикаляне е позволено от законите Fair Use за авторските права.)Ако Стив Джобс и Apple наистина подкрепят креативността и свободата, както твърдят, могат да го докажат като премахнат ограниченията, които поставят същата тази креативност и свобода извън закона.Това е огромна стъпка назад в развитието на компютърните технологии. Ако първите компютри изискваха позволението на производителя за инсталирането на всяка нова програма или функционалност, историята на компютъра би била отблъскващо тоталитарна.Източници:http://www.fsf.org/news/ibad_launchhttp://www.defectivebydesign.org/ipad
...доста скъп ...не подържа flash апликации... без USB или какъвто и да е друг порт (или с други думи забравете за качване на софтуер от носител, прехвърляне на снимки, ползване на друга клавиатура освен дактилната ... батерията му не може да бъде подменяна... да продължавам ли, или вече е ви е ясна моята позиция, че тази технология има доста да се развива преди да започне да измества нет-буците?
...а да, забравих че мах размер на хард-диска е 64 GB...
Това, на което обръщате внимание е много важно!!
@ Syllabear: с тези екстремистките цитати си готов за живот в истинския комунизъм, братче...