Новият зам.-кмет на София по транспорта е 27-годишен инженер

Новият зам.-кмет на София по транспорта е 27-годишен инженер

Новият заместник-кмет на София по транспорт е 27-годишният Евгени Крусев. Назначението му беше обявено от столичния кмет Йорданка Фандъкова пред журналисти по време на демонстрация на нова пътна маркировка.

Крусев е завършил "Обществени комуникации и информационни науки" в УНСС и "Транспортно планиране и инфраструктура" в Единбург.

Той поема освободената позиция от Любомир Христов, който подаде оставка след съмненията за нагласена обществена поръчка за изграждане на нови спирки на градския транспорт в София.

Три години преди това Крусев, като експерт в "Център за градска мобилност" (ЦГМ) води кампания за опазване на спирконавесите със стикери в колите на градския транспорт.

Целта на кампанията беше да се покаже на хората колко пари от бюджета на градския транспорт се дават за възстановяване на щети, които в противен случай биха били използвани за обновяване и за поддържане в по-добро състояние на автобусите.

Евгени Крусев идва от отдел "Международни програми и проекти и обществени поръчки" в "Центъра за градска мобилност".

Фандъкова вече е възложила на новия зам.-кмет плана и контрола на текущите ремонти, които се извършват в столицата по големите булеварди и на малките квартални улички.

Друга негова задача е създаването на план за устойчиво развитие на градската мобилност в София.

"Това ще даде посоката за развитието на транспорта в София през следващите няколко години. Да се надяваме да го направим по-привлекателен и конкурентноспособен на пазара. Той ще даде предимство не само на градския транспорт, но и на велосипедите, и на пешеходците за сметка на автомобилите. София трябва да се развива като зелен град", каза Крсев.

Той се надява да оправдае очакванията на Фандъкова и столичани. Обеща да превърне транспорта в столицата "от сектор с проблеми в система, която отговаря на нуждите на хората".

Новият заместник-кмет по транспорта встъпва в длъжност от понеделник - 25 юли.

На Крусев се пада трудната задача да реши нерешените от години проблеми в транспорта на столицата - непрозрачността в работата на Центъра за градска мобилност, бъдещите концесии за спирките и велосипедите в София, потенциалната концесия за автобусни линии за 140 млн. лв., както и въвеждането на нов модел за таксуване на пътниците.

Споделяне
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?